top of page
  • מגי אדם

זויות ASPECTS


בין כל שני כוכבים במפה קיים תמיד מרחק כלשהו, אולם רק למרחקים מסויימים ניתנה משמעות מוגדרת. אלו הן הזויות. זוית מגדירה מערכת יחסים בעלת אופי מסויים, הקושרת בין שני כוכבים (או בין כוכב לדרקונים או לאופק). זוית מאפשרת לחומריות המשותפת של אותם שני כוכבים לזרום דרכה. יוצרת מגע המעורר לפעולה את האנרגיה המשותפת שלהם.


דומה הדבר לרעיון המקבל ממשות ברגע בו אנו משתפים אותו עם אדם אחר. עד אז התוכנית או הרעיון היו גלומים וסגורים בתוכנו כניצן, אך כשאנו משתפים אותו עם מישהו אחר אנחנו כמו משחררים אותו לעולם. כך הן הזויות. מעוררות לפעולה את מה שכבר קיים באותם שני כוכבים, ומשחררות את האנרגיה המשותפת שלהם אל תוך המפה, אל תוך החיים.


ישנן 22 זויות – 7 ראשיות (ארכיטיפיות) ו-15 משניות (קטנות). יש הבדל משמעותי באופי, בעוצמה ובחשיבות בין שני הסוגים. הזויות הראשיו, הן טבעיות, גלויות, מוכרות. משנות אופי ומרמזות על אירועים והתמודדויות חשובות. הזויות המשניות מרמזות על פרטים ייחודיים לאדם, דוחפות אותו בעדינות אל ייעודו ומרמזות על איפיונים שלא תמיד מודעים לו.


שימו לב: הזויות הראשיות מקבלות את משמעותן ישירות מהארכיטיפים בגלגל. הזויות המשניות – מהכוכבים.


זויות ראשיות

זוית ראשית מקבלת את אופייה משני המזלות הנושאים את אותו מרחק בתוך הגלגל. שבע הזויות הראשיות הן: 0, 30, 60, 90, 120, 150 ו-180 מעלות. כולן כאחת, כל השבע, הן כבדות-משקל ורבות השפעה על חיי האדם. 30, 60 ו-120 הן הרמוניות. 90, 150 ו-180 – דיסהרמוניות. הצמידות עומדת לעצמה, אינה הרמונית ואינה דיסהרמונית, כמו שהיא יכולה להיות גם וגם. צמידות מבטאת את מכלול האפשרויות הגלומות בעצם השילוב שבין אותם שני כוכבים.

זויות משניות

15 הזויות המשניות הן זויות מינוריות בהשפעתן. אין להן את העוצמה המוגדרת, הבסיסית והגלויה שיש ב-7 הזויות הראשיות, אבל הן מוסיפות מידע מרומז, ייחודי לאדם שלפנינו. הרבה פעמים לא ממש מוכר לו, אבל משפיע עליו בהיחבא.

הזויות המשניות מתחלקות לחמש משפחות:

משפחת הקווינטיילס: 18, 36, 72, 108, 144

משפחת הטריין: 40, 80, 160

משפחת הסקוויר: 22.5, 45, 135

משפחת הקווינקנקס: 165

משפחת הספטיילס: 51.429, 102.857, 154.286


הטריין והקווינטיילס הן הרמוניות. סקוויר וקווינקנקס – דיסהרמוניות. לכל הארבע יש משמעות מסויימת הנובעת משייכותן המשפחתית, ומשמעות נוספת הקשורה במיקום שלהן בין הזויות הראשיות.

המשפחה החמישית, משפחת הספטיילס, עומדת לעצמה. אינה הרמונית ואינה דיסהרמונית, גם אינה תומכת בארכיטיפיות. משפחה זו היא ייחודית לעצמה.


התחלפות / אירוח הדדי

כשמדברים בזויות יש לקחת בחשבון גם התחלפות. התחלפות אומרת ששני הכוכבים החליפו ביניהם שליטה, כמו למשל שמש בגדי וסאטורן באריה, או שמש ב-10 וסאטורן ב-5. מכונה גם אירוח הדדי משום שמדובר בשני כוכבים המתארחים כל אחד בבית או במזל של השני.

התחלפות איננה זוית אך היא מפורשת כזוית. משלבת בתוכה משהו מטעמה של צמידות רכה ומשהו ממתח המולות. גורמת לכך ששני הכוכבים אינם יכולים להתעלם זה מזה ואדם צריך למצוא את הדרך איך לאזן ביניהם. מסמלת עליות ומורדות, מעברים חדים משלווה לנמרצות, ובמיוחד כשמדובר בכוכבים אישיים. בהתחלפות ניתן לקחת אורב רחב מאד. עם זאת, כשההתחלפות מדוייקת הביטוי שלה קיצוני יותר.


(מתוך המבוא לכרך השלישי "הזויות")

753 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page