top of page
  • מגי אדם

השמש


השמש, מקור החיים, לב המפה. הכל לשמה ולמענה. לא לשווא אנחנו מסתובבים ואומרים "אני מזל סרטן" "אני מזל מאזניים" "אני מזל דלי". כל מי שקצת מטייל בתוך אסטרולוגיה יודע שהאישיות של כל אחד ואחת מאיתנו מורכבת קודם כל משלושה - שמש, אופק וירח. ומלבדם יש בכל מפה המון גורמים ופרטים שמוסיפים ומשנים את הצבעים המיוחדים לכל אחד, יוצרים את הביטוי החד-פעמי והבלתי חוזר שיש לכל אחד ואחת מאיתנו. ובכל זאת אנחנו חוזרים ומציגים עצמנו בעולם לפי מזל השמש שלנו - משום שזה נכון לנו לעשות כך. משום שהשמש מסמלת שיעור מרכזי שאנו חולקים עם כל ילדי המזל שלנו.


טלה, למשל, מדבר על גילוי עצמי. מכאן העניין שלו לנסות דברים כל הזמן. שור לעומתו מדבר על הישענות עצמית, הסתפקות עצמית ולכן שור הוא עקשן ונצמד לשלו. כי זה נכון לו להיות כך. לתאומים שיעור לא פשוט - להשתלב בסביבה, לקבל על עצמו את צבעיה, ובכל זאת להמשיך לזכור את עצמו. לא לאבד את עצמו בתוך הסביבה. סרטן מבקש לרקום לעצמו זהות, לגלות לאן הוא שייך ואילו לאריה השיעור הקשה ביותר בעיני - להפוך את עצמי לתכלית קיומי. זה נשמע כמו משהו קל לעשות? ממש לא. הרבה יותר קל לחיות למען עבודה, למען הילדים, למען אחרים, למען אמנות. להפוך את רצוני שלי ואת עצמי לתכלית קיומי - השיעור של אריה - הוא בעצם שיעור בזיהוי הרצון. אחרי אריה מגיעה בתולה, שעניינה קצת מופשט ולא ברור - למשוך קדושה אל היומיום. לחבר בין מטה ומעלה. להפוך את היומיום למשהו שמכוון לעידון וטיהור. גם זה לא שיעור פשוט, משום שדורש התכוונות ותשומת לב. מאזניים קשור באיזון, הרמוניה. אם זה איזון ביני לאחר, איזון בין חפצים שונים בחדר, איזון של מצבים. למצוא את שביל הזהב, את קו האמצע. עקרב מחפש לזהות את המניע הפנימי, מנין נובעים הדברים, אם בי עצמי ואם בכל מצב ועניין שהוא נתקל בו. מאיפה זה נובע - זה העניין של עקרב. קשת קשור בחיפוש משמעות. למצוא אמת גדולה, לזהות מהי אמת. לחיות לפי אמת. גדי בא להגדיר חוקים, לחיות על מצפון ומוסר. דלי מדבר על מיזוג עצמי. לאסוף את כל הניסיון, הלימוד, הרגש, החוויה - לכלל אדם מובהק, בעל צבע וציביון ייחודיים משלו. אדם מגובש ושלם עם מי שהוא. למצוא את הצליל המיוחד לו. ואילו, דגים, המזל האחרון, מדבר על התמזגות עם הגדול. להבין משמעותה של אהבה ללא תנאי.


הנה כך, בלי קשר למורכבות הייחודית והחד-פעמית שמאפיינת כל אחד מאיתנו, בלי קשר לשיעורים הפרטיים, שיעורים התפתחותיים ואחרים שיש לכל אחד מאיתנו - אנחנו חולקים את השיעור של השמש שלנו עם כל ילדי המזל שלנו בעולם. וכמה שאנחנו יותר חיים את השמש שלנו, כך אנחנו חשים לגיטימיים, יצירתיים ומוגשמים יותר. ומכיוון שלכולנו יש שמש במפה - במידה כזו או אחרת, באופן כזה או אחר כולנו חולקים את השיעור של אריה - לגלות את עצמי. להבין מה אני עושה פה.


יום טוב ומאיר.



221 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page