top of page
  • מגי אדם

אוראנוס בבית 7

אוראנוס ב-7 בא לשנות את התפיסה לגבי מערכות יחסים, נישואין, מדינאות, חברה. מה שיש כבר לא מספיק. רוצים משהו חדש, אמיץ, נועז, שיוויוני. זוג הזקוק לתחום עניין משותף, אידיאל משותף, להתפתח ביחד. אוראנוס בבית 7 מסַפר על אדם המחכה לרגע הנכון, לא יוזם קשר. ובמקרים רבים הקשר אכן בא אל חייו כברק, מהרגע להרגע. אתמול לא היה איש, והיום, ללא כל הכנה מוקדמת, אדם נמצא בתוך אהבת חייו וכולו מלא בה. ולעיתים להיפך. חברות ממושכת הופכת לאהבה ברגע מיוחד של גילוי. לפתע מזהים משהו אחר באדם, עומק אחר ביחסים.



אנשים בעלי גישה נאורה ולא רכושנית בזוגיות. מכבדים את המרחב האישי של עצמם ושל השני. אין קנאה, הכל פתוח, מדברים על הכל. כבוד הדדי וכבוד לשוני. אלא שהצורך המתמיד בְּעניין והצורך להתקדם עלולים לגרום למשברים בזוגיות, פרידה, חזרה, שוב… מאבדים עניין מהר. ולעיתים אדם עלול למשוך יחס רודני, קר, ביקורתי או מתנשא מבן/בת-הזוג. לעיתים יהיו נישואים בין זרים, או שכל אחד מהשניים בא משורשים אחרים לחלוטין. אוראנוס ב-7, כמו ונוס בדלי, מבקש אדם איכותי. הרבה פעמים נכנסים לְקשר מקַדם, אך דווקא משום כך אדם מרגיש שהוא כבר לא שייך למקום ממנו בא, אבל גם לא למקום בו הוא נמצא. דרך הנישואין אדם למד שפה חדשה, הכיר עולם חדש, והשתנה. לעיתים קרובות הקשר משפר את אישיותו וחייו, אך גם גורם תחושת זרות, אובדן הטבעיות. אדם נאלץ לחפש מחדש את הקשר עם עצמו, לעשות שלום עם שורשיו. אלייזה מ"פיגמליון" היא בדיוק סיפור אוראני כזה. מחיר הקידום.


עם זאת, הקשר מאפשר לאדם פירוק וגיבוש מחדש בדרך שהיא נכונה יותר עבורו.

הדור של אוראנוס במאזניים (1968-1975) שילב טכנולוגיות גבוהות באמנות וקידם את תרבות המחשב. אבל בעיקר שינה את היחס לנישואין. הביא קשרים מסוג חדש. מגורים משותפים, נישואים בין בני אותו המין, הסכמים לזמן קצוב. אנשים הבאים בראש פתוח לכל הנושא.


(לומדים אסטרולוגיה הכוכבים, פרק 7, מתוך אוראנוס עמודים 256-282)

218 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

השמש

bottom of page