top of page
  • מגי אדם

כיצד פועל פלוטו

בין אם בתפקידו ככוכב דורי-עולמי ובין אם בתפקידו בחיי היחיד, פלוטו עובד בשלושה שלבים:  הקצנה – חשיפה – חיסול. כדי שיוכל להביא את השינוי ההתפתחותי שהוא דוחף אליו, פלוטו מבקש לחסל ולעקור משורש את מה שאינו נכון יותר, וכך לפַנות מקום למשהו חדש ונכון יותר. אבל כדי לחסל משהו יש לחשׂוף אותו תחילה. וכדי לחשוף משהו באופן ברור – יש להקצין אותו עד שלא ניתן יהיה להתעלם ממנו יותר. ההקצנה תחשוף. החשיפה תאפשר חיסול. החיסול ייצור מקום לחדש.



לכן, בכל מיקום של פלוטו בתוך מפת הלידה ובכל מעבר של פלוטו על מפת הלידה, נראה את שלושת השלבים הללו – הקצנה, חשיפה והסרה טוטלית, המביאות בעקבותיהן טרנספורמציה והתחדשות. פלוטו הוא המניע החזק ביותר להתפתחות הפנימית של האדם. התפתחות זו קשורה בכל המפה, אך גרעינה סובב סביב הקונסטלציה של פלוטו, אוראנוס ונפטון. הדחף להתפתחות אינו מודע, בדרך כלל אינו מודע, אבל הוא שם, תמיד.


בנוסף פלוטו פועל כמגנט ואנטי-מגנט. משיכה-דחייה חזקים המפעילים את האדם מתוכו. מושך אותנו בכוח פנימי חזק אל מישהו או משהו, ובאותה מידה מעורר רצון לסלק ולהוציא מחיינו באופן נחרץ מישהו או משהו. השינויים, הפרידות והחיתוכים הדרמטיים ביותר בחיינו באים עלינו בהשפעת פלוטו, וגם החיבורים החזקים ביותר.


כוח לא מובן בתוכנו גורם לנו להימשך אל אדם או דבר. אותו דבר נמהל בנו ומשנה אותנו, ותהליך הגדילה מתרחש. אנו מקבלים כוח, גדלים ומתחזקים בעקבות המיזוג עימו. אותו דבר יסומל בבית והמזל בהם נמצא פלוטו או הכוכבים בהם הוא נוגע. בשביל בית 3 או 9 ידע ולימודים יוכלו להיות סמל כוח, בשביל בית 5 או 7 – אהבה או יופי, בשביל בית 1 או 2 יכולת פיסית, בית 10 או 11 – בריאה של דבר. אדם נמשך אל מה שבעיניו הוא סמל כוח, מתמזג עימו ומתעצם בזכותו.


וכמו שהוא מעצים אותנו, כך אנו עוברים באותם הנושאים של פלוטו משברים חוזרים, טלטלות ושינויים קיצוניים, עליות ומורדות, מהפכים ותהפוכות, כוח ואובדן כוח – בדרכנו להבנת האמת על עצמנו. אדם משנה גישה, צורה ותוכן באותם תחומים בהם נוגע פלוטו במפה, לא משאיר דבר על מכונו בכל הקשור בהם. משברים אלה מתרחשים באופן מחזורי, אחת לתקופה. דרך זעזועים רגשיים, אובדן קשה, שינויים קיצוניים, אדמה חרוכה והכרח להתחיל שוב מאפס – פלוטו משיג את הקפיצה הדרושה להתפתחותנו.


לרוב הזעזוע הרגשי מתרחש בעקבות התנגדות או היאחזות חזקה או התעלמות שיטתית שלנו ממשהו. על ידי משיכת המשבר אנו מזהים בעצמנו חסימה או קיפאון, ואת המקור להם. לעיתים הדבר יבוא עם עזרה חיצונית, כמו של פסיכולוג או מורה, לעיתים בן-זוג או ילד הטורק בפנינו דלת, וכל דבר שאינו מתקדם בהתאם לציפיות. אלה גורמים לנו להתמקד, לשאול מה קרה, לחפש את החסימה, וכאב הגילוי הופך אותנו מודעים יותר. אנו מגלים את ההגבלות שלנו, ופוסעים אל מעבר להן.


שתי תנועות אלו – הסרת החסימה או התמגנטות והתחברות חזקה אל דבר או אדם – יוצרים בחיינו מצבים ותנאים חדשים המחייבים אותנו להתנסות בדברים שלא האמנו שאנו מסוגלים להם. מנקודה לנקודה אנו הופכים להיות אנשים יותר מודעים, יותר ברורים, יותר שולטים, המתקדמים במסלול הנשמתי המיוחד לנו מאז.


(לומדים אסטרולוגיה הכוכבים, פרק 7, מתוך פלוטו, עמודים 311-360)

86 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

השמש

bottom of page