top of page
  • מגי אדם

לחיות עם...

לחיות עם מזל מסויים - שמש, ירח או אופק - תמיד דורש מאיתנו משהו, מוציא מאיתנו משהו. אם כבני זוג, הורים, עמיתים לעבודה או אחים וחברים. נתבונן בזה רגע, קצר קצר.



לחיות עם טלה דורש מאיתנו להיות פתוחים לשינויים, לא להיאחז, לקבל את ההרפתקה והחוויה שהוא מביא לחיים, לא לחפש שגרה יציבה דווקא. לא לדכא את רוחו השמחה. להיות איתו או איתה וליהנות מהחיוניות, הראשוניות והעכשוויות שהם מביאים לחיינו. הכל מהר. ואם אתם רוצים להביא להם מתנה שיאהבו - חפשו חוויה. חפצים זה לא בדיוק העניין של טלאים. ולתת הרבה הזדמנויות לפעילות ספורטיבית, ריקוד ותנועה, ובמיוחד אם לה הילדים שלכם. כי חשוב - לא לחפש כוונות נסתרות. עם טלה מה שרואים זה מה יש. .


לחיות עם שור דורש סבלנות. נאמנות. התחייבות לחיים. מזל הנותן כה הרבה, אך אינו פתוח לשינויים ואינו מתרשם מדרמות. לכבד את הצורך שלו או שלה להסתפק בעצמם, להקדיש זמן ומקום ומשאבים לכשרון המיוחד שלהם. שור הוא מזל המסתפק בעצמו. זה לא אומר שהוא לא רוצה קשר – הוא רוצה גם רוצה. אבל בתנאים שלו. לכבד את הטריטוריה שלו, את הדברים שלו ולא לפלוש. לא לקחת את החולצה שלו כמובן מאליו, לא לחשוב שהמכונית שלו היא גם שלך ואפילו אתה החבר הכי טוב או האבא שקנה לו את האוטו. השור מכבד את שלו וגם את האנשים שלו, כלומר – גם אתכם. ואם אתם בעניין של מתנה, זיכרו שהיא חייבת, אבל חייבת, להיות איכותית. דברים זולים או סמליים לא ידברו אל לב השור. איכות בכל מחיר, משהו שיישאר לדורות. ושאתם שהוא רוצה בו, לא אתם רוצים את זה בשבילו. ומכל אלה שכחתי את הכי חשוב – לא להיכנס למלחמות כוח עם שור, ילד או מבוגר. הסיבולת והעקשנות שלהם חזקים פי כמה משלכם. באחריות. להסכים או לעזוב, לא לנסות אפילו להתחיל בלשכנע. חבל על היחסים ועל הבזבוז אנרגיה.


כשנמצאים בקשר עם תאומים טוב לשמור על עניין וראש פתוח. לקחת את הדברים כפי שהם, לא לחפש מניעים נסתרים. ולשמר את הסקרנות. לא לספר הכל ביום הראשון וגם לא השני או השלישי. תמיד לשמור משהו שהוא עדיין לא יודע עליכם. סקרנות היא האפרודיטס הכי חזק של תאומים. וכדאי מאד לא לעשות תוכניות לטווח. זה האיש שמתכנן, וברגע האחרון משנה. גם לא להתחיל עם "יחסינו לאן" כל יומיים. הם לא יודעים ואין מה להציק להם בזה. מה שרוצים היום אולי ישתנה מחר. אם זה בן או בת זוג שאיתנו כבר שנים אבל לא מראים סימני התחייבות, ואם זה הילד שלנו שכל יום רוצה חוג אחר. תאומים מחוייב לגיוון, פתוח לאפשרויות, זקוק לתנועה וגירוי שכלי. אז תנו לו והניחו לו להגיע אליכם בזמן שלו. ואם אתם מחפשים עבורו מתנה - אז זה או הדגם הכי חדיש של טלפון חכם (ולא משנה שיש לו כבר שניים), או אלבום כפול (דגש על כפול) של זמר שהוא אוהב או ספרים ספרים ספרים. ואם זה ילד, קחו אותו לסיור ברדיו או בטלויזיה. מדיה זה המקום שלו.


כשחיים עם סרטנים צריך לפַתח שיוויון נפש וקשב אובייקטיבי. לא להיגרר אחרי המצבי רוח המתחלפים. כי אפילו הבן אדם כרגע בשיא הדמעות והמלודרמה - אם יניחו לו הרי שתוך זמן קצר תחזור הקשת לחדר והחיוך יפציע בתוך הגשם. אנשים מתוקים ואיכפתיים וזקוקים לביטחון ולכן חשוב לפתח רגישות, אך מבלי להתמהל. לתת למים שלהם חוף, אבל מבלי לנסות אפילו להבין את מקור הרצונות או ההצהרות, העצב או השמחה. בסופו של דברים סרטנים יעשו תמיד את הדבר הנכון והאיכפתי והטוב לכולם, ולא משנה כמה יתווכחו ועל מה יצהירו. וכשהם נעלבים, שילחו מכתב, רצוי עם ציור. כי כמו שהם נעלבים מהר ככה הם סולחים מהר. וכשתרצו לקנות להם מתנה - אין כמו מצלמה טובה. או משהו שעשיתם בעצמכם, שמראה על חשיבה תחילה. או משהו ילדותי או ארוחה ביחד. החיבוק וההתכוונות גלויים בפני הסרטן, מתנות יקרות לא עושות עליהם רושם. ואם אתם בענייני רומנטיקה עם סרטן או סרטנית - הביאו אתכם את הילדים של אחותכם. אין כמו ילדים לפתוח את הלב הסרטני לאהבה.


כשחיים עם אריה צריכים לדעת ליהנות. לצאת. להתלבש, לארח, לנסוע למקומות מפורסמים, לחיות. עם אריה אין מצב שיהיו חיים שגרתיים, מעייפים וחוזרים על עצמם. לחיות עם אריה זה לחיות בחגיגה מתמדת. ולדעת להחמיא. פעם ועוד פעם. בעצם, פעם אחת לפחות בכל יום. ואם כבר הגעתם למיטה ואתם שמים לב שעבר יום שלם ולא אמרתם אף מילה אחת טובה - אם זה לילד שלכם או לבעל או לאישה - תעירו אותם כדאי להגיד אותה. מחמאות עובדות תמיד, על כל אחד ואחת, אבל אריה זקוק להן על בסיס יומי. וכשתקנו לו מתנה, שימו לב שיהיה יקר, ואיכותי, ומפואר, ורצוי זהב. אתם חיים עם מלך או מלכה, לתשומת לבכם.


כשחיים עם בתולה צריכים ללמוד לקחת בפרופורציה את ההערות והביקורת. להבין שזה לא נגדכם אלא פשוט ציון עובדה. עניינם של בתולה הוא לרפא ולתקן - איך יעשו זאת מבלי שיבחינו במה לא בסדר? זה לא נגדכם, באמת. ושימו לב שלא לבלבל עליהם את הסדר שלהם, לא לפלוש לארון שלהם או לשולחן העבודה או לקחת משהו מהתיק כלים ולא להחזיר בדיוק מדוקדק למקום בו היה קודם. דבר אחר שאל תתפלאו אם הבת הבתולית שלכם, כולה בת 20, כבר רוצה להתחתן. תנו לה, ואפילו בן זוגה הוא בן 30. ילדי בתולה מתחתנים מוקדם מדי או מאוחר מאד, אף פעם לא בזמן, ונמשכים להפרשי גילאים גדולים. ככה הם בנויים. אנשים שזקוקים למושלם בכל דבר, ואם זה הילד שלכם, אולי טוב אם תלמדו אותו איכשהו שבעולם הזה שלנו אין שלמות. אפילו כדור הארץ הוא פחוס ולא באמת עגול... דבר אחר שלא צריך להתרגש אם רואים אותו או אותה עסוקים מעל הראש בתוך משהו ונראה שאינם שומעים ואינם רואים מה קורה מסביב. זו התכונה של התמקדות ותשומת לב שניחנו בה. זו לא התעלמות מהסביבה כי אם התרכזות במה שאני עושה. התכונה הכי נפלאה של המזל הזה.


כשחיים עם מאזניים הכי חשוב זה לא לפתח ווכחנות. ואל תתווכחו איתי על זה, כי זה באמת הדבר הכי חשוב. אם אנחנו כאלה שיש בנו צורך לענות לכל דבר ולהצדיק כל דבר ולברר כל דבר – יש סיכוי שיותר מחצי מהזמן שלכם ביחד יתבזבז על דיבורים שלא מובילים לשום מקום. מלבד זה חשוב לשמור על אסתטיקה. וטיפוח. ויופי. וטונות של רומנטיקה. ומתנות קטנות וחמודות חדשות לבקרים. אין כמו מאזניים מבינים ערכם של פרחים, ותמונות יפות, ושיר הנשלח ברדיו באמצע יום חם. יודעים איך לשמר את הרומנטיקה בקשר, לא מחפשים את המקום של 'התרגלנו'. מאזניים מחוברים לאהבה חיה, ערה ובועטת, לא מחפשים ביטחון דווקא אלא להיזכר כל פעם מחדש מה חיבר אותנו אז. אל תופתעו אם תגלו בתיק הכלים שלכם פתקה חמודה או תקבלו באמצע היום סמס עם שיר שכתבו לכם. הם חושבים עליכם באמת. עוד דבר זה ללמוד לא להחליט עבורם, כי מה שלא תחליטו להם - יגידו אבל, ושוב אבל, ועוד אבל אחד... אז כשהם מתייעצים אתכם פעם ועוד פעם מה כדאי לעשות, אל תיפלו בפח – תנו להם שיקוף והם יגיעו בעצמם למסקנה הנכונה. זיכרו ואם נפלתם על מאזניים שיודע להקשיב – באמת זכיתם. אין כמו המזל הזה המבין הקשבה מהי. באמת.


כשחיים עם עקרב צריכים להפנים את הרעיון של בני-ברית. נאמנות-על. העקרב החשדן, המסתיר והלא מובן הוא אדם שרואה הכל, זוכר ולא שוכח. כל דבר טוב או רע שקיבל מכם, נרשם ויקבל את התגובה ההולמת בזמן הנכון. עדיף שהעקרב יהיה חייב לכם מאשר אתם לו, כי ביום מן הימים תקבלו על אחת שבע. אין כמו עקרב זוכר כל טובה שעשו לו אי פעם. אבל לא חושפים את רגשותיהם האמיתיים ואין צורך לחפור ולדוג בכוח "מה אתה מרגיש אלי" ו"האם אתה זוכר מה עשיתי למענך". הוא זוכר. ואם הוא שם, סימן שהוא רוצה להיות שם. אם לא, כבר היה נעלם מזמן. בכלל, כדאי לזכור שעקרב לא משדר אותות אזהרה. אם מתחתם את החבל יותר מדי, אם בראש שלו הוא כבר לא אתכם - לא תדעו אלא כשיהיה מאוחר מדי, תגיעו הביתה ותמצאו ארון ריק. לכן אולי טוב לשאול מדי פעם, אם זה הילד שלנו או הבן זוג שלנו או האבא שלנו – מה קורה איתך, אתה כועס עלי, הרגזתי אותך במשהו? פגעתי במשהו? 99 פסיק 9 אחוז שלא יגידו שום דבר מעבר ל"לא" קצר ולאקוני, אבל הם שומעים. ויודעים שאיכפת לכם, והרגשתם, וזה מה שצריך. עקרבים שומעים לכוונה, לא למילים. ואלה האנשים שהייתם רוצים שיהיו תמיד לצדכם, כי המסירות העקרבית אין כמותה בגלגל כולו.


כשחיים עם קשת צריך להוציא מהלקסיקון ביטויים כמו "איפה היית", "למה איחרת" או "יחסינו לאן". הבן-אדם זקוק לחופש, או לכל הפחות לתחושה של חופש. כמה תתנו יותר חופש, ככה תקבלו יותר נאמנות. חוץ מזה תצטרכו לדעת לחיות על מזוודות, או בעצם עדיף תרמיל. לקחת בחשבון שמהיום להיום יש מצב שנמריא לארץ אחרת או לכל הפחות לעיר אחרת, בלי שום הכנה מוקדמת. מקום אחד קטן על קשת, אלא אם כן יש בו טבע ומרחב וחיות. קשתים חייבים טבע, מחוברים לעולם הגדול. מי שחרד ממרחקים ורוצה רק בית – שיתכונן לכך שהקשת שלהם זקוק להתעופף אחת לכמה למקום רחוק ולטייל שם לבדו, ואין בכך שום דבר נגד או רמז לקושי ביחסים. ככה הם בנויים. אנשים גלויים, אותנטיים, אומרים מה בראש שלהם כמו שזה, בלי צחצוחים וקישוטים. זקוקים למשמעות גבוהה לפני כל דבר אחר, לפילוסופיה וחוכמה ושיחות שמעבר לאת ואני, גם זקוקים ליחסי ידידות הרבה יותר מיחסים משפחתיים/רומנטיים/מחייבים. ובכל זאת, אל תתפלאו עם הבן שלכם יופיע פתאום עם בחורה אתיופית יפהפייה ויצהיר שהם מאורסים. הקשתים נמשכים לגזעים השונים מהם, אין מה לעשות נגד זה. תרימו גבה – ייעלם לכם ביחד עם היפהפייה שלו...


כשחיים עם גדי צריכים לשכוח ממילים מתוקות, מחמאות, רומנטיקה, שיחות נפש. הבן אדם עושה, לא מדבר. מוכיח את האהבה או המסירות או האיכפתיות שלו בכך שהוא נמצא שם ועושה מה שצריך, תמיד ובכל מצב, ולוקח אחריות, ונאמן. ועוד יהיה צריך ללמוד לכבד את הצורך החזק שיש לכל גדי בפרטיות וצנעה. לא לשאול כל רגע מה אתה מרגיש ומה עובר עליך, וגם לא לספר עליו סיפורים לאמא ולחברות. זה הבן אדם. ביישן, מופנם, סגור - ונהדר. אין כמותו עושה באמת ובלי קשקושים, פועל מתוך איכפתיות, נמצא שם תמיד כשצריך, ולא מבקש תודות ומחמאות וגמול. מה שכן, אם יש לנו ילד גדי, צריך לשים לב לא להפיל עליו יותר מדי אחריות לגילו הצעיר, לאפשר לו לשחק ולוותר לו קצת על שיעורים והתחייבויות ולשחרר אותו מידי פעם מהאח הקטן והמעצבן שלו, משום שהוא עלול לשכוח את עצמו ומה חשוב לו עצמו. גם לתת לו הרבה מוסיקה בחיים. מוסיקה קלאסית או תופים זה הדבר הכי משחרר עבור הגדי. אם אתם רוצים רומנטיקה זו לא הכתובת. אם אתם רוצים חיים שלמים של התפתחות הדדית, אזי כשהם טובים – הם הכי טובים שתמצאו.


כשחיים עם דלי צריכים לקחת בחשבון שיש להם שפה משלהם. שהם מבינים את עצמם וסגורים במה שטוב להם ולא בהכרח יש לנו היכולת להבין את זה ולא בהכרח יש להם הסבלנות להסביר לנו. נשאר רק לכבד את הצורך שלהם בנבדלות. בביטוי ייחודי ומיוחד משלהם. וגם אם הם הילדים שלכם או האהובים שלכם - להיות קודם כל החברים שלהם. ואולי גם טוב לעזוב בצד ענייני היררכיה כמו 'אתה צריך לכבד את סבא'. בשביל הדלי כולם שווים, אין היררכיות בעולם. סבא והחתול חשובים אותו דבר. כשיש לכם ילד דלי, טוב אם יהיה לו תחום עניין ייחודי משלו ועוד יותר טוב אם תמצאו בתוך עצמכם את היכולת להתעניין באותו תחום שהם כל כך שקועים בו, אם זו ילדה שאנחנו הולכים לכל ההופעות שלה, או ילד שאנחנו מעיפים איתו טיסנים או לוקחים אותו למוזיאון המדע או בן זוג שאנחנו מקשיבים למחקר שלו באנרגיה קוואנטית. חוץ מזה, אם אתם מתעקשים על שיחות נפש, אז הזמן הטוב ביותר לזה יהיה בלילה זרוע כוכבים. כוכבים פותחים לדלי את הלב. אז הוא לא הכי רומנטי, נכון, אבל בשום מקום בעולם לא תמצאו חבר טוב ממנו.


כשחיים עם דגים צריכים להיות פתוחים לפנטסיה. לקסם. לבלבול. לא לחפש היגיון, לחפש יופי. ומיסטיקה. וליהנות מהשקט וההרמוניה שהם מביאים, אבל לא לחשוב שהשקט וההרמוניה האלה הם גם בתוכם. הם רק מביאים את זה החוצה. אם יש ילד דגים אז חשוב לא לשרת אותו מדי, ולא להחליט לו יותר מדי, ולא להגן עליו יותר מדי ולא לרוץ לתת תרופות אם אפשר להימנע. בדגים יש את הכוח שברכות. מלבד זאת אנשים ממזל דגים, קטנים וגדולים, משתמשים הרבה פעמים בחומרים אחרים שבמפה שלהם על מנת להסתדר כמו שצריך בעולם הזה, אז תנו להם למצוא את החומרים האלו על ידי שתעזרו להם פחות ותאתגרו אותם יותר. דבר אחר זה לפתוח אותם לאמנות כבר מגיל קטן. מוסיקה, בלט, במה, ציור, לא משנה מה ואיך, ואולי גם יותר מדבר אחד. הדגים הם אנשים של חלומות גדולים ואין צורך לקצץ את החלומות האלו. זה האדם, כך נברא. להיפך, לאפשר. ואם זה בא ביחד עם הכנת שיעורים ואימונים, אז קיבלתם את הטוב שבכל העולמות. אנשים שיודעים לאהוב, אבל גם נוטים להיעלם ללא אזהרה. אז אם זה הילדים שלכם או בני הזוג שלכם, כדאי להיות עם היד על הדופק. אנשים קסומים, יפים, אוהבים, פותחים אותנו לעדין והרך שבחיים. ולא משנה אם לא באמת נבין אותם, די שהם מבינים אותנו...

591 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page