top of page
  • מגי אדם

נפטון בבית 10

הדילמה המרכזית בכל שילוב בין 10 ל-12 היא כיצד לשלב בין האינסופיות, הסלחנות, חוסר הגבולות והקסם של נפטון ביחד עם הדרך הצרה, הריאלית והקשיחה של החוק והצדק. יש ואדם יבקש להיות הוא עצמו החוק ואינו מכפיף עצמו לדבר, ויש ויחוש כעלה נידף מולו. לעיתים לא יחדל מלהתגרות בחוק וישוב ויסתבך עימו, מתקשה להבין במה הוא טועה, ולעיתים יניח לחוקי אדם ויחוש כפוף לחוקיות נעלה מזו.


כל שילוב שבתאי-נפטון דורש שמירה על החוק מרצון ומבחירה, לדקדק בקלה כחמורה, לשלם מיסים ולא להסתבך או לעקוף, גם לא בקטנה. לא מתוך הפחד להיתפס או להיענש, ממש לא, אבל מתוך מחוייבות פנימית לשמור את הקארמה זכה, את הידיים נקיות. סמכויות השלטון יהיו הרבה פעמים סלחניות כלפי אדם עם נפטון ב-10, ולכן דווקא הוא מחוייב לשמור על עצמו בעצמו, למען עצמו. ככלל, גישה כזו תחסוך המון צרות. נפטון דורש טוהר וערכים מקודשים ביותר, לא אנושיים אפילו, ואילו הארכיטיפ העשירי דורש הגינות, יושר ושמירה מחמירה על החוק ככתבו וכלשונו. לכן שילוב ביניהם הופך תובעני מבחינת טוהר המידות. בין אם האדם הוא כזה הדורש מעצמו ובין אם החיים מציבים אותו במקום הדורש אתיקה קיצונית.


נפטון ב-10 מעצים את חווית האֵם. נפטון הוא הרחם הגדולה, אֵם הכל, ובית 10 (ביחד עם הירח) מסמל את האמא המוחשית, הארצית. עם נפטון פה הרבה פעמים האֵם נתפסת בעיני הילד כפֵיה טובה, מלאך מגן, גדולה מהחיים וכל-יכולה, ואהבתה עמוקה מיָם. אך היא עלולה להיתפס בעיניו הילדותיות גם כקורבן של נסיבות, קורבן של האָב או של החיים, מה שמעורר בתוכו צורך עז להגן עליה. צורך זה מתפתח הרבה פעמים לרצון להגן בבגרותו על העולם כולו ועל כל דָךְ ומסכן שבו. אותה אם אוהבת עלולה להעביר גם חוויה של היבלעות וחוסר עצמיות. הילד בולע את כל זמנה וליבה, והוא עצמו עלול לחוש נבלע בתוכה, אם בכוחה ואם בחוסר האונים שלה. גבולות הנבדלות ביניהם מיטשטשים, ויש לכך השפעה מתמשכת על היכולת שלו לגלות בהמשך מה הוא רוצה עבור עצמו ולהחליט על יעדיו ומטרותיו. זוהי אחת הסיבות לבעיית האחריות והבעיה של מציאת הכיוון והמטרה, העולה לעיתים עם נפטון ב-10.


נפטון ב-10 עלול לעורר נטייה לוותר מראש על כל שאיפה ורצון עצמאי ולחוש כסירה ללא משוטים, מטולטל בגלי העולם הלא צודק, חסר אונים מול הפער שבין שאיפתו העצומה לבין מציאות חייו. נפטון בביתו של שבתאי מבלבל על האדם את שלבי הבנייה ההדרגתיים, ההכרחיים על מנת להגשים מטרה, על מנת לעבור מעוני לעושר או מאלמוניות לפרסום.

זה נאמר, אדם עם נפטון ב-10 צריך באמת לאפשר לקוסמוס לשרטט עבורו את הדרך, מבלי להינעל על חפצו הוא. "הדרך חכמה מן ההולך בה" אומר הפתגם ההוֹדי, וזה נכון לנפטון בכל מיקום שהוא. להיות במקום המבקש אותי ולא היכן שאני רוצה הוא המניע הנפטוני. כשהוא ב-10 הוא מאפשר לאדם להיענות ליעדו ולמצוא את התפקיד והמסגרת הנכונים לו, בתנאי כי ירפה ויאפשר לחיים להנחות אותו. כך יוכל להיות מנהיג רוחני, רופא, מנהל בי"ח או ארגון צדקה, להקים רשת מסעדות, לפעול למען החי או להביא לעולם יופי ומסר כאָמן או שחקן, ולעיתים יתפתח אפילו כמדינאי או איש צבא – הכל לפי מכלול המפה והייעוד הראשוני המסומל בה. בכל מקרה, גישה זו של אמון תאפשר לו למצוא עצמו בתפקיד בו יוכל לתרום את המיטב שבו לקהילה וליצור לעצמו מקום משמעותי בה. אולם יהיה עליו לחפש את הדרך איך להתגבר על הפחדים השונים שמסמל נפטון בבית זה, כמו פחד מסמכויות, ממבחנים, ממחוייבות, מאחריות. ובכל מקרה יהיה עליו להקפיד הקפדה יתרה על שמירת החוק, ברוחו וכלשונו.


הקשר אדם-אלוהים, הקשור תמיד בנפטון, מתקיים בנו במקום שאינו שׂכל, אינו גוף, אינו תחושה ואינו רגש. כאשר בני האדם מתחברים ביניהם הרי שכל ארבע הרשויות הללו –  רגש, שׂכל, גוף ותחושה – עובדות ומשתתפות במלואן, ויוצרות סיפוק ומלאות ברמה האנושית. אולם החיבור אדם-אלוהים הוא דק מדי, יש בו טעם אחר שאינו ניתן להמשָׂגה במילים ורק החוֹוֶה אותו יודע. לנקודה מסויימת זו מכוון את האדם נפטון בכל מיקום שלו במפה, וכשהוא בבית 10 או גדי מטרה נעלה זו הופכת ליעד נכסף ואדם מבקש לפעול למענה באופן מוחשי. משום כך נפטון ב-10 זקוק כל כך להנחייה רוחנית של אמת, למורה רוחני אמיתי שרואה אותו ורואה דרכו, אשר יקרב אותו אל מטרתו בדרך האחת הנכונה עבורו.


(לומדים אסטרולוגיה הכוכבים, פרק 7, מתוך נפטון, עמודים 283-310)

146 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

השמש

bottom of page