top of page
  • מגי אדם

סאטורן ונפטון

שילוב מעורר שאלה. סאטורן בונה ומגבש, נפטון מאדה ומפורר. סאטורן אומר לפַתח עמוד שדרה, לקחת אחריות, לעמוד בחוקים, להיצמד לעובדות, לפתור בעיות, להתאמץ, לשנות את התנאים. נפטון אומר לזרום, לוותר, להכיל, להיכנע, לקבל את התנאים. לאפשר לדברים להיות כפי שהם. להאמין כי הקב"ה מנהל את עולמו כרצונו ואין בידי לעשות דבר.



בניגוד לקשרי סאטורן-אוראנוס שראינו זה עתה, קשרים אלה אינם מתואמים ביניהם כלל ועיקר. אם קשרי סאטורן-אוראנוס כיבדו את העצמאות של האדם וחיזקו את היכולת והמסוגלות שבו – קשרי סאטורן-נפטון מראים לו את חוסר האונים וחוסר השליטה שלו. מעודדים אותו להיכנע, לקבל, לוותר. וכאן טמון סוד השיתוף הקיים בכל זאת בין שני אלה. הביטוי היהודי "נעשה ונשמע" נמצא בלב-לבם של קשרי נפטון עם סאטורן. האמון בצדק האלוהי מגוּלם בביטוי הזה, ובסדר בו הובא. ההבטחה של "נעשה" עוד בטרם שמענו מה יידרש. אין זה דבר קל ערך, והוא כרוך במאמץ חיים ארוך וחוויות לא קלות על מנת להפנימו ולהופכו לערך מרכזי.


וכמו שהביטוי "נעשה ונשמע" מבטא את הגישה המעשית הנדרשת לקשרים אלה, כך הביטוי "גם כי אלך בגיא צלמוות לא אירא כי אתה עימדי" מבטא את ההוויה הנדרשת. גם כשהאדם מוצא עצמו במצבים של כאוס, חרדה, כאב, חסימה, הרס, יאוש וחוסר אונים, עדיין יידע לשמור על צלם אנוש. זאת משום האמונה בצדק האלוהי המפעמת בו, שהוא מאמין בו גם כשהצדק הזה אינו נראה לעין.


במפות מסויימות קשרים אלה מרמזים על אמונה חזקה שאינה נסדקת בשום מצב, מעין דתיות טבעית בצד חוש מוסיקלי ואמנותי מפותח. ואילו במפות אחרות יתבטאו במצבים מסובכים ולא ברורים, מסגרות לא יציבות או תחושה של קדוש מעונה. לעיתים האדם אכן קורבן של נסיבות, לעיתים אחרות עלול להיות קורבן שאיפותיו העצומות, וככל שהוא מתקדם לקראתן כך הן הולכות ומתרחקות ממנו כמו פטה מורגנה. שילוב זה דורש קבלת הגדול, לא לעשות עצמי גדול.


עם שילובי אוראנוס-סאטורן אדם נדרש לחזק את עצמו, לפתח כוח התנגדות, להבין דברים. אולם עם נפטון-אוראנוס אדם בא ובוחר מרצונו בכניעה לערך עליון, גם אם אינו מבין אותו. נפטון הוא אמונה, סאטורן הוא הגנה. למעשה מה שאדם עם קשרי נפטון-סאטורן במפה זקוק לו היא שלווה. שלווה נפשית ואמונה חזקה כמבצר, שתגן עליו מפני עצמו ומפני החיים. ומי שדת או רוחניות אינן מתיישבות עם אישיותו והשקפת עולמו, אָמנות היא הרבה פעמים הדרך הפתוחה עבורו על מנת להמחיש ולממש בפועל את אותה איכות נפטונית מתחמקת. קשרי סאטורן עם נפטון תורמים למוסיקאים, שחקנים ואמנים נפלאים, כמו גם למדענים בתחומי פיסיקה, ביולוגיה, כימיה, רפואה, אוקיאנוגרפיה. כוח הבנייה והבנת החוקים של סאטורן מתחברים אל ההשראה והכוח הקדום של נפטון, מה שפותח את האדם להבנת היקום, הבנת הטבע ואוצרותיו.


עם שילובי אוראנוס-סאטורן אדם בורא ויוצר למען התקדמות, בריאות, שליטה, פתרון בעייה, העלאת הנורמה, שיפור התנאים עבור עצמו ועבור הכלל – ודרך כך הוא עצמו מתגבש ומגלה במה כוחו גדול, מהו רף היכולת שלו, במה הוא עצמו מיוחד. אבל עם שילובי נפטון-סאטורן אדם בורא ויוצר מתוך אהבה, על מנת להלל את הנעלה ולתת לו ביטוי מוחשי במציאות חייו. לומד להפוך השראה לממשות. מגלה את הכוח הנחבא באמונה וביופי, כוח שאינו באמת שלו.


מתוך כרך שלישי "לומדים אסטרולוגיה – הזויות" (טרם יצא לאור)

60 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

השמש

bottom of page