top of page
  • מגי אדם

פלוטו בבית 7

כל אחד ואחת עם פלוטו במאזניים או 7, לפי הסיפור הקארמטי הפרטי שלהם, באו לבחון מחדש או לשנות משורש את הגישה האישית אל מערכות היחסים שלהם. חברה, תרבות. שותפויות. רגישים לזולת, קשובים, קולטים את השני באופן שהוא מעבר לשכל או רגש. קולטים משהו מהותי באחר. פלוטו ב-7 מעניק קליטה אינטואיטיבית של אחרים והאדם יודע לתת לשני בדיוק את מה שהוא זקוק לו. זהו חלק מכוח המשיכה החזק שיש באנשים אלה. הבנה זו תורמת ליכולת לגַשר, להציל יחסים קורסים של אחרים, למנוע גירושין, להיות בוררים בשותפות מתפרקת. מתעניינים בכנות. ב-7, וגם במאזניים - יודעים להקשיב. יודעים לאהוב, להתמסר עד כלות. ויש לעיתים ויהיו מעורבים מדי בעניינים של אחרים ושוכחים את עצמם, מאבדים עצמם בתוך קשר. בית 1 שממול מציע לאזן דרך הקשבה לעצמם. למצוא את הקול שלהם.


אנשים היודעים "להרים את הקצה שלהם של החבל." מבינים מה החלק שלהם במה שקורה, אינם אצים להאשים. מבינים באמת. הכוונה ההתפתחותית פה היא להעמיק את ההתבוננות בעצמם - הרבה פעמים דרך קשרים. פעמים אחרות דרך קהל, פוליטיקה, אמנות. לא אחת יהיו אנשים שיש להם 'רומן' עם הקהל שלהם. מבינים אותו, יודעים להיענות לרחשים הלא מבוטאים, של יחיד ורבים. ומה שיפה פה שהדבר נעשה ללא מאמץ מודע. יכולת ההקשבה מוטבעת באדם מלידתו. עם זאת, החוויה האישית יותר, המטלטלת יותר, תהיה בדרך כלל דרך יחסי אהבה.


עם פלוטו ב-7 חוויות קדומות מנחות את היחסים של האדם היום, והדבר יכול לקבל ביטויים שונים בשטח. הצורך לחזור אל קשרים מן העבר הקדום, להמשיך אותם, להעמיק אותם, ליצור עימם קלוז'ר, יוצר איזשהו חיפוש נואש הנובע ממקום לא נודע שבתוכם, ומתקשים לראות בפשטות את מי שלפניהם או להתייחס לנושא כמקובל בסביבתם. נשמות שהגיעו עם זיכרונות תת-הכרתיים של אהבה גדולה או פרידה כואבת, או אולי של הקרבה והצלה, קשר שהיה צריך לוותר עבורו על המוכר, לעזוב למענו משהו. איפשהו במקום חבוי שבאדם קיימת איזושהי ידיעה על אפשרות אחרת, גדולה יותר, דרמטית יותר, מחייה. משהו שחרץ תלם עמוק בזיכרון ושינה את האדם. מגוון התסריטים האפשריים הוא עצום. סיפורי שייקספיר מלאים אותם, החל מ"חלום ליל קיץ" הקל והחופשי ועד הדרמה הכואבת של "רומיאו ויוליה". ובעצם כל סיפור ששווה לספרו. נישואים מאושרים ונישואים כפויים, נישואים של ביטחון ונישואים מרדניים, יחסים של שליטה וכוח ויחסים של התמסרות והקרבה, יחסי קורבן-מקרבן ויחסי כבוד וערך. יחסים בטוחים שיש בהם החלמה או הימנעות טוטלית מיחסים מכל וכל. מה שלא חווה האדם בעברו הקדום, מניע ומתווה את אופי היחסים שלו היום.


מה שחשוב הוא שכל אדם, ולא משנה מה היה התסריט הקדום הייחודי לו, עובר סוג של התגלות או מטמורפוזה בנושא. צומח ממנו. מסע ההתפתחות הנשמתי שלו קשור בכך.


זאת הסיבה שנראה מצד אחד אנשים שכל הנושא חשוב להם ביותר - ומצד שני הרבה פעמים נמנעים ואינם מתקשרים. זאת משום התחושה שהקשר לא אמיתי מספיק עבורם. מבקשים לחוש את הגורליות. את הידיעה שזה האחד, זו האחת, ואין בלתם.


ולפעמים, דווקא כשכבר יש קשר משמעותי, קשר שעובד, עלולים להרים ראשם נחשי החשדנות, הקנאה, המגננה, הפחד לאבד. יכולים לנבוע מהאדם עצמו שיש לו את הפלוטו ב-7, או נגדו. ולעיתים המגננה הפלוטונית מושכת את האדם דווקא לקשר נוח או שטוח המאפשר לו לשמור עצמו מפגיעוּת, לא לתת את עצמו באמת וכך להתמודד עם פחדי הנטישה העמוקים. אלא שפלוטו לא יניח. בשלב מסויים אדם יהיה חייב לראות, לחוש, לדעת בכל-כולו מה באמת יש או אין בכל קשר משמעותי שבחייו, מכל סוג, ולא ניתן להכחיש. פלוטו פה לא מאפשר למבנה קבוע וצפוי לשרוד לאורך זמן. הכוונה ההתפתחותית של פלוטו ב-7 היא להיפתח לאחר בצורה הכי עמוקה וכנה האפשרית. לאפשר לעצמו להיות פגיע. להקשיב בכל-כולו, הקשבה שאיננה רק באוזניים ובראש. להיענות לאחר מתוך המקום הכי קדום, הכי עירום בתוכו. לתת את עצמו במלאות. ולעיתים יהיה צורך במשברים מטלטלים על מנת להביא אותו לשם. חווה קריאת השכמה מטלטלת המחייבת אותו לראות מה באמת יש ומה אין בקשר הקיים שבחייו, או אפילו בהיעדרו של קשר. לומד לדעת מה שלו ומה לא שלו.


כי זה עניינו של פלוטו בכל מיקום שלו במפה. מאפשר לזהות מה שלי ומה לא שלי. מה נובע מתוכי ומה נדבק בי מבחוץ, מה אמיתי ומה מזוייף בי או בחיי. וכך פלוטו בבית 7, וגם במאזניים, מספר הרבה פעמים על מי שמצאו את האחד והיחיד, האחת והיחידה, ולא חשוב המחיר, הגיל, התנאים. יודעים בכל הווייתם מי נכון להם ויודעים להפוך את הקשר למרכז חייהם והזדמנות מתמדת לצמיחה.


1,102 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

השמש

bottom of page