top of page
  • מגי אדם

גדי בשילוב המזלות במפה אישית

כל מיזוג בין שני מזלות יוצר השפעה הדדית ביניהם. השילוב מדגיש תכונות מסויימות, מבטל אחרות, יוצר חדשות. אסטרולוגיה כולה היא אמנות השילוב הנכון. בפרק זה מובאת, מאד בקצרה, התוצאה האפשרית הנוצרת משילוב בין מזלות בתוך מפה אישית, כאשר הכוונה היא בעיקר לשילובים בין שמש-ירח-אופק. כל חיבור בין שני מזלות שולף ומדגיש תכונה מסויימת מכל אחד מהמזלות, תוך שהוא ממעיט או מדלל תכונה אחרת. התוצאה היא ביטוי שלישי ספציפי, צבע חדש המתקבל מן המיזוג, אותו ניתן לשלב שוב עם גורם נוסף. כאן שילבנו בין שניים או שלושה מזלות בלבד, אולם בעת ניתוח מפה אנחנו משלבים בין גורמים רבים ומנסים להבין את הרעיון המרכזי העולה מהמכלול. ככל שמתווספים למשוואה עוד גורמים הדברים נעשים ברורים וחדים יותר – בזכות החתימות הכפולות, ההדגשים והחיזוקים שהם יוצרים.


זה העיקר בעצם. לחפש את המשותף, לאו דווקא את המנוגד. לחפש מה כן עולה מהשילוב, לאו דווקא מה סותר. כלל זה נכון ובעצם לניתוח כולו – לחפש מה כן יש באדם, לא מה אין בו. מהם הכלים המשרתים אותו, מאילו חומרים הוא עשוי. לאחר מכן לנסות להבין מול מה הוא מתמודד. כשמבינים את האדם ניתן לשער כיצד יעמוד מול השיעורים, המאבקים והסיפורים אותם מגולל מכלול המפה. אותו אירוע, אותו סיפור, יכול להפוך לטרגדיה במפה אחת, דרמה במפה אחרת, הרפתקה במפה שלישית או שיעור התפתחותי במפה רביעית. שום כך הבנת האדם, כוח העמידות שלו והגישה הכללית שלו לעצמו ולחיים – אלה קודמים לכל ניתוח שהוא בהמשך. שילובים אלה הם ההתחלה, תורמים את שלהם להבנה זו.



טלה-גדי: שילוב חזק. איש ביצוע. סמכותי. יַזָם רציני, אדם של פרוייקטים. אמין, גלוי, מכוון מטרה. מילה היא מילה. איש פעולה, בעל שאיפות ואמביציה. מגיע רחוק. קשיחות צבאית, התנהלות פיקודית. אנשים הנמצאים בהתקדמות מתמדת, ותמיד יש מטרה מול העיניים. זקוקים לפעילות גופנית סדירה. מטפסי הרים וחובבי גובה. הרבה אנרגיה וכוח דחף. אנשים המגיעים להרבה. מנהיגים מלידה, עזי נפש. גיבורים בעל כורחם.


שור-גדי: היגיון ברזל. נאמן לדרכו ויהי מה. נחוש ומכוּון מטרה, קשוח ולא ניתן להסיטו מדרכו אחרי שהחליט עליה. יודע בדיוק מאיפה הוא בא ולאן הוא הולך. קנאי לפרטיות ולא מניח לאיש להתערב בחייו. מסתגר, מתבדל. אדם מהימן, מילה היא מילה, הבטחה היא הבטחה ויש נאמנות לאותם הערכים שנים רבות. אינם אוהבים פרידות ושינויים, יודעים בדיוק לפי מה הם חיים ומה מתאים להם. מתקשים באינטימיות, אלא אם יש מים במפה. ומתעבים הסתבכויות. מאמינים בתוצאה והוכחה, יגיעו למטרתם וייקח כמה שייקח. ממעיטים בדיבור, תכליתיים, לומדים מניסיון וטועים לעיתים רחוקות. יודעים לפתור בעיות. שילוב טוב לכל פעילות גופנית. אנשים השומרים על כושר מיני עד גיל גבוה. קשר חזק ביותר למוסיקה, בעיקר מוסיקה קלאסית ותופים. אי אפשר בלי מוסיקה בחיים. קול טוב, שמיעה מעולה. אנשים מוכשרים בצורה בולטת בתחום שלהם. מכבדים חוק ככתבו וכלשונו.


תאומים-גדי: שילוב טוב לתכנון, הנדסה ורישום, מתמטיקה, פיסיקה. ניהול מערכות עיתונים או ניהול בתי-ספר ומכללות. אנשים בעלי השכלה מסודרת ולומדים ברצינות. מתקדמים במהירות בעולם העבודה, פיקחים ונבונים. מתוכננים. מבינים היטב את המציאות, מה עובד ומה לא. תהיה שאלה לגבי מחוייבות – לרוב מתחייבים למקום עבודה, אך עלול להתעורר קושי להתחייב בחיים האישיים, ובמיוחד בזוגיות. מחנכים ומורים ברמה גבוהה. עיתונאים טובים, שומרים על הגינות בצד עניין ותוכן, שומרים על קוים אדומים. חשוב שתהיה קריירה מעניינת, אחרת מתפזרים או דוחים דברים. לעיתים נכנסים למשהו ולא יודעים איך לצאת ממנו, ביחסים ובכלל.


סרטן-גדי: אנשים שהם עמוד תווך בקהילה. פטריוטים, מכבדים מסורת, נותנים כבוד לחוק ולמבוגר. נאמנים להוריהם מתוך רגש חובה, ויהיו הורים מסורים בעצמם. משפחתיים ולוקחים אחריות על ילדיהם ועל הקהילה. מאמינים לבריות. ממושמעים, נאמנים, אך גם סגורים, דאגנים וחוששים. ביישנים בחברת זרים, פתוחים ומלאי עליצות בתוך המשפחה. זקוקים לבית, שייכות וגבולות ברורים. פורחים בתוך מסגרת ברורה. הכל פה קשור בביטחון. הצורך בביטחון הוא מניע חזק. מה שכן, בתוך הרצינות הכללית אשר בשילוב זה ייראה חוש הומור בריא, ובעיקר נכונות רבה לצחוק על עצמם. יודעים לצחוק. וגם לבכות.


אריה-גדי: מנהיג מלידה, נולד עם כתר על הראש. דורש מהסביבה ובמיוחד מילדיו. ביצועיסט, אחראי, שאפתן. ההצלחה והסטטוס חשובים. אנשים המגיעים לגדוּלה ועמדות מפתח, משפיעים, לוקחים החלטות. מציבים לעצמם מטרות גבוהות ועומדים בהן. סמכותיים, נדיבים, יודעים לעזור לכפופים להם. משליטים משמעת ללא מאמץ. במאים, מדינאים, מנהלי חברות. נותני הטון בכלכלה, בחברה, בצבא, בפוליטיקה, בכל מקום. משקיעים הרבה בכל מה שלוקחים על עצמם. אנשים המצליחים בזכות השקעה עקבית ונבונה ויעדים ברורים.


בתולה-גדי: פרטיות. ידיים טובות. כל שעושים עושים היטב. שילוב של צניעות רבה, סגירות, חרדה לפרטיות ונימוס מרוחק. הרבה פעמים ייראו כשרונות טכניים בולטים בהנדסה, תכנון, רפואה, מדע, נגינה. אנשים מתבדלים ועסוקים בשלהם, אנשי עבודה ומוכשרים בתחומם. משקיעים במקצוע שלהם, לוקחים אחריות על ענייניהם. מתייחסים לעובדות והיגיון, מהימנים ושומרי חוק. זקוקים לשגרה קבועה. כשיש בעיה משתהים, דוחים עד שאין ברירה – ואז פותרים, ופותרים היטב. אנשים זהירים. חששנים. יבשושיים במקצת ומתרחקים מרגש ואינטימיות. מכבדים את המשאבים, שומרים על דברים. ציניים וביקורתיים, לעיתים פסימיים. מוכשרים, שולטים בכל חומר.


מאזניים-גדי: אנשי חוקים. פוליטיקאים, שופטים ועורכי-דין, אדריכלים, אמנים. מעצבים ומתכננים מעולים בכל התחומים – בגדים, בתים, מוצרים, כל דבר. יש חוש פוליטי ורצון להתקדם בתחומי חברה או בתחומי מדיה, תרבות ואמנות. שׂכל טוב, מצפון מפותח וחוש צדק חזק. יודעים לפשר, להשמיע את קול ההיגיון. נאמנים בזוגיות, אוהבים מסגרת ונוטים להינשא בגיל צעיר. טעם שמרני, מתאים למקום ולזמן. מאוזנים, מטופחים. נשים נאות מאד, פֶּטִי-פַאם.


עקרב-גדי: נחוש. לא מוותר. חודר. רציני. כבד. קשוח. לוקח אחריות על כל אחד וכל דבר. נאמן ודורש נאמנות. קנאי לדרכו. משמעת עצמית חזקה ביותר, מילה היא מילה. פרטיות קיצונית, מתעב התערבות בענייניו ונשמע רק למי שהוא עצמו בוחר להישמע לו. יודע לשמור סוד לתקופות ממושכות, אפילו כל החיים. אנשים הנמצאים בעמדות כוח שמאחורי הקלעים, מושכים בחוטים. מסורים ולא חסים על עצמם. יש בהם כוח רצון ודבקות במטרה, חוש תכנון וחשיבה לטווח ארוך. לעיתים קיצוניים מדי, קשוחים מדי. מתאימים לצבא, מחקר, בנייה, רפואה, פסיכולוגיה, בלשות, ניהול נאמן של כספי אחרים. מחפשים אתגרים קשים. מצפון עירני, רגשות אשמה חזקים. אנשים המודעים לקארמה, מודעים לעבר. מתעניינים בגלגולים. מבינים את כוח הגורל.


קשת-גדי: מוסריות גבוהה. קשור בחוק, דת, אמת, יושר, הגינות. אנשים הצריכים לצאת מהאישי, לתת דין וחשבון לחברה, לכלל. לקחת אחריות, להבין את ההשלכות של מעשיי. לנהוג על פי חוק וצדק. שילוב הקשור במוסר ובחינוך. גם בידע רחב ופילוסופיה, אך בעיקר חינוך. ערכים גבוהים. הגנה על החי והטבע. לעיתים יתבטא בדעות מושרשות או דעות קדומות וחוסר טקט. לעיתים האדם חי את חייו במינימום מעורבות אישית. משקיע בהצלחה, קריירה, נסיעות עבודה, קידום רעיונות. זקוק לחופש האישי. יש סתירה בין צורך במחוייבות ומסגרת מול צורך בחופש ומסעות. לכן נסיעות עבודה משתלבות פה מצויין. אנשי דת, פילוסופים. מנהיגים רוחניים. מבינים חוקים. שומרי המוסר.


גדי-דלי: בונה ויוצר, מבין את חוקי היצירה. עצמאי, מבריק והולך בדרכו, שאיפות גבוהות. מקדם את החברה. מביא פתרונות יוצאי דופן לבעיות שונות, טכניות או חברתיות. אנשים העוסקים בתכנון והנדסה, מדע, מתמטיקה, פיסיקה. גאוני מחשבים, טייסים, אסטרולוגים, אסטרונומים, אסטרונאוטים ואף מדינאים או אנשים הקשורים בלהקות מוסיקה או ריקוד – אבל מביאים משהו אחר, מתקדם. זקוקים לקבוצה שתאפשר להם להביא את הכיוון החדש. זקוקים לעניין משותף גם בזוגיות. מצטיינים באסרטיביות רבה העלולה להתפתח לקור, ציניות וניכור ולעיתים רודנות. צריך מים ואש במפה כזו. אנשים של אידיאלים גבוהים.


גדי-דגים: שילוב מיוחד. יש כאלה שבניגוד לכל הסיכויים מגיעים לפרסום והצלחה רחבה, ויש מסתגרים, לא משתפים, חפוּנים בסתר חדרם, מלאי פחדים, חרדות, חששנות וביישנות. דתיים מאד או קשורים ברוחני. אמונה חזקה. מחוברים למוסיקה קלאסית. וגם לרפואה, אמנות לסוגיה, חינוך, חוק ומשפט, דת, מתמטיקה, מודיעין, מזון, יוגה, ים ולכל מה שליד עולם הזוהר. זקוקים לשגרה מגינה ובדידות מחזורית. מתעייפים מאנשים. מוסיקה היא המפתח לאיזון.


(לומדים אסטרולוגיה גלגל המזלות, מתוך פרק 12 שילובים, עמודים 286-315)

111 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page