top of page
  • מגי אדם

שילובי מזלות במפה אישית

כל מיזוג בין שני מזלות יוצר השפעה הדדית ביניהם. השילוב מדגיש תכונות מסויימות, מבטל אחרות, יוצר חדשות. אסטרולוגיה כולה היא אמנות השילוב הנכון. בפרק זה מובאת, מאד בקצרה, התוצאה האפשרית הנוצרת משילוב בין מזלות בתוך מפה אישית, כאשר הכוונה היא בעיקר לשילובים בין שמש-ירח-אופק. כל חיבור בין שני מזלות שולף ומדגיש תכונה מסויימת מכל אחד מהמזלות, תוך שהוא ממעיט או מדלל תכונה אחרת. התוצאה היא ביטוי שלישי ספציפי, צבע חדש המתקבל מן המיזוג, אותו ניתן לשלב שוב עם גורם נוסף. כאן שילבנו בין שניים או שלושה מזלות בלבד, אולם בעת ניתוח מפה אנחנו משלבים בין גורמים רבים ומנסים להבין את הרעיון המרכזי העולה מהמכלול. ככל שמתווספים למשוואה עוד גורמים הדברים נעשים ברורים וחדים יותר – בזכות החתימות הכפולות, ההדגשים והחיזוקים שהם יוצרים.


זה העיקר בעצם. לחפש את המשותף, לאו דווקא את המנוגד. לחפש מה כן עולה מהשילוב, לאו דווקא מה סותר. כלל זה נכון ובעצם לניתוח כולו – לחפש מה כן יש באדם, לא מה אין בו. מהם הכלים המשרתים אותו, מאילו חומרים הוא עשוי. לאחר מכן לנסות להבין מול מה הוא מתמודד. כשמבינים את האדם ניתן לשער כיצד יעמוד מול השיעורים, המאבקים והסיפורים אותם מגולל מכלול המפה. אותו אירוע, אותו סיפור, יכול להפוך לטרגדיה במפה אחת, דרמה במפה אחרת, הרפתקה במפה שלישית או שיעור התפתחותי במפה רביעית. שום כך הבנת האדם, כוח העמידות שלו והגישה הכללית שלו לעצמו ולחיים – אלה קודמים לכל ניתוח שהוא בהמשך. שילובים אלה הם ההתחלה, תורמים את שלהם להבנה זו.





טלה  בשילוב יתר המזלות

טלה-שור: המון חיוניות, המון אנרגיה. במקרים טובים יהיה חוזק גופני המלווה בבריאות נפשית. החושים מאד מפותחים. אדם בעל יכולת הישרדות בכל תנאי ומצב. היצר חזק, התשוקה חזקה. איש עקשן, עומד על שלו. מאמין ביוזמות שלו. שילוב טוב מאד לעסקים, לפעילות גופנית, אמנות בעץ. ספורט תחרותי. ברוב המקרים יהיו אנשים ברורים, אומרים מה הם רוצים. פשטות בריאה.


טלה-תאומים: כאן תהיה סקרנות עצומה. אדם זקוק לגירויים, לגיוון. מחפש את החדש. מאבד סבלנות. רוצה לנסות הכל, לדעת הכל, להיות בכל מקום. פתוח, עירני, לא צפוי, שמח. מתחבב בקלות על כל אחד. מלא בסיפורים. בולט ביכולת אסטרטגית בצד כושר אילתור. תגובות מהירות. נכנס לצרות ויודע לצאת מהן. כשרון שיווק, מסוגלים למכור כל דבר לכל אחד. אנשים הנמשכים למהירות, למכוניות ספורט ססגוניות ואופנועים רועשים. נהגי מירוצים ונהגים טובים בכלל, חוש התמצאות, חוש ניווט. מוצאים את הכיוון בכל מקום.


טלה-סרטן: שילוב של תמימות וילדותיות, פחד והעזה, התלהבות ודעיכה. אדם אימפולסיבי, חם, שובה-לב בכנות שלו. פועל על דחפים, מצבי-רוח וחשק. יש קושי לדחות סיפוקים, הכל מיידי. מעורב, חיישני, מתרגש. גלוי לב. לעיתים מביך בישירות שלו. דימיון עשיר. העזה לא צפויה. תגובות מיידיות, המון חום.


טלה-אריה: מנהיגות ויוזמה. אדם כריזמטי, אנרגטי, סוחף. אגו חזק, רצון ברור. ביטחון עצמי מופגן, בולט בשטח. אוהב את החיים, זקוק לחוויה והרפתקה. חיוניות טובה, מערכת השרירים חזקה. טוב בריצה. זקוק למהירות, אוהב מהירות. מנהיג בצבא, בספורט, בעסקים, בכל מקום. אדם גלוי ומעורר אמון. יודע לחיות, ליהנות. מרוכז בעצמו. רצון חזק. אדם משכנע. כובש את הבמה.


טלה-בתולה: שילוב מעניין ומפתיע בביטיוייו. נותן כשרון מיוחד להגיב נכון בעת סכנה ובשעת חירום. קולט מיד מה יש לעשות – ועושה. חריף. הרבה עיסוקים מושכים את הלב. יש קושי להתחייב, במיוחד לזוגיות ומשפחה, וקושי לעמוד בלוח-זמנים. שילוב זה דורש מאדם הרבה ביקורת עצמית והתבוננות במעשיו ונוהגו. כשעושים, עושים ברצון. תורם לריקוד, פנטומימה, מקצועות לחימה וכל פעילות גופנית. חוש טכני, לברזל ובכלל. יודעים לטפל באופנועים ומכוניות מירוץ, אוהבים את הצד הטכני הקשור במהירות, ובמיוחד אם גם דלי בתמונה. לעיתים יכולת ריכוז גבוהה, לעיתים אובססיביות. נכנסים למשהו ולא מניחים. אומץ פנימי לא מופגן.


טלה-מאזניים: נמרץ, תחרותי. מעורב עם אנשים, זקוק למערכת יחסים הדוקה ודינמית. לוחם צדק, וכחן, מתעמת בכל נושא ועניין ונמצא תמיד באמצע משהו. מביא יוזמות ופרוייקטים, פורץ דרך. אנרגטי, מתלהב, בולט בשטח, נראה ונשמע. כריזמטי, נחמד. מחפש ;;;לגיטימציה לעצמו או לדעותיו. עסוק בשכנועים ועניינים. מתלהב להתחיל, מתקשה לסיים.


טלה-עקרב: חי על הקצה. לוקח סיכונים. סוליסט, זאב בודד. חשאי, בלשי. קשור בנושאי ביטחון ולחימה. מכור לאדרנלין, תחרויות, ספורט אתגרי, קפיצה מצוקים, קראטה, קומנדו. המון כוח, אנרגיה ודבקות במטרה. טוטלי, קיצוני, לא מתפשר. כוח רצון חזק ועוז רוח. אומץ אמיתי. אדם הממצה דברים עד הסוף. לא חושש משינויים. מתחדש תמיד. מתנתק. חשיבות רבה למיקומו של מרס.


טלה-קשת: עצמאות האופי. אמונה טבעית חזקה. צורך בחופש, חוויות, הרפתקאות, מסעות, אתגרי טבע. אדם מלא חיים, בלתי נשלט. עושה רק מה שהוא רוצה. גלוי וישיר, אין טקט. פעמיים אש, נמצא תמיד בחיפוש. שילוב טוב לספורט ולהיות בחוץ, בשטח. לעיתים בזבוז אנרגיה, הגזמה, רעש וחוסר כיוון, אלא אם כן יש די אדמה או פיקס במפה. למרות שאינו זהיר, זהו אדם עם חוש מיוחד להינצל ולהימלט מסכנות בדיוק בזמן, וכן להופיע בדיוק ברגע הנכון ולהציל אחרים. הרפתקן. חי את ההווה, חי את הרגע. שמח אך עלול גם להתאכזב קשות. מאד לוקח ללב כישלון והפסד, משום הציפיות הגבוהות.


טלה-גדי: שילוב חזק. איש ביצוע. סמכותי. יַזָם רציני, אדם של פרוייקטים. אמין, גלוי, מכוון מטרה. מילה היא מילה. איש פעולה, בעל שאיפות ואמביציה. מגיע רחוק. קשיחות צבאית, התנהלות פיקודית. אנשים הנמצאים בהתקדמות מתמדת, ותמיד יש מטרה מול העיניים. זקוקים לפעילות גופנית סדירה. מטפסי הרים וחובבי גובה. הרבה אנרגיה וכוח דחף. אנשים המגיעים להרבה. מנהיגים מלידה, עזי נפש. גיבורים בעל כורחם.


טלה-דלי: שילוב עצמאי ומקורי. זקוק להפתעות, שינויים, אתגרים, חברים, הרפתקאות, עניין. לנסות דברים. נאמן לסגנונו, מיוחד ולא מעתיק מאיש. זקוק לשחרור אנרגיה ופעילות גופנית סדירה. מצד אחד יש פה הצורך הדלאי בקבוצה, להקה, ומצד שני הצורך הטלאי לפעול לבד. אדם חברותי אך לא נגרר. לעיתים שונה במפגיע. אידיאליזם חזק. סקרן, מקורי, מחַדש, מלא רעיונות מעניינים. מאמין בעצמו. שילוב טוב לטייסים. המון אומץ.


טלה-דגים: הרבה תמימות וחן. אדם שקל לחבבו ולהתאהב בו. מלא אמון בחיים ובאנשים, אך לא באמת מבין את החברה סביבו, אלא אם כן יש חיזוק של יסוד אויר במפה. מחפש את עצמו. אוהב טבע, מחובר לטבע. מגלה אומץ – ופוחד על עצמו. מעז – ונסוג. כשרונות מגוונים בתנועה, הופעה, ריקוד, לעיתים מקצועות צבאיים יוצאי דופן, בעיקר ים וצלילה. חלומות גדולים. תנודות בין צורך בעצמאות לבין תלות באחרים, או בין גלוי לסודי. סולח בקלות. מתאהב חזק. אדם שלא מכיר במושג מִשמעת.


(לומדים אסטרולוגיה גלגל המזלות, מתוך פרק 12 שילובים, עמודים 286-315)

655 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page