top of page
  • מגי אדם

יופיטר נעלות ומפלה

יופיטר הנעלה בסרטן, יותר מכל נעלות אחרת, מדגיש שוב שבהבנת הנעלות אין אנו מחפשים את מה שנראה דומה בין הכוכב למזל שבו הוא נעלה. בנעלות אנו מחפשים יסוד פנימי משיק ביניהם, המאפשר לכוכב להוציא מעצמו פוטנציאל חבוי שבו, משהו נעלה שאינו מתבטא במקומות אחרים, בעודו משחרר את הכוכב מחסרונותיו האפשריים. בנוסף לכך בכל נעלות ספונה איזושהי אמת רוחנית הנכונה לכלל.



הפער בין סרטן הילדי, המופנם, הדאגן והביתי לבין יופיטר הרחב, הכולי, המשוחרר והאופטימי, הוא בולט לעין. אולם במבט פנימה רואים את הקשר. חיבור בין טוב לטוב, בין תום ותמימות.


יופיטר שכולו הבטחה ואפשרויות נעלה במקום בו כוח הדימיון הוא החזק ביותר. יופיטר הנעלה בסרטן כמו מצטט עבורנו את המשפט הידוע "אם אתה יכול לחלום את זה אתה יכול לעשות את זה". לראות בכוח הדימיון את האפשרות ולמשוך אותה מתוך האינסוף.


ויופיטר מדבר על תשוקת האמונה. איפה אם לא בסרטן, המקום של הילד הפתוח לרשמים, המקום של הרגש העז ביותר, נוכל לפתוח עצמנו לאמונה שהוא מבקש לתת בנו?


סרטן הוא הילד התמים, המעודד את יופיטר להביא את תלמודו בצורה מושכת-לב ולהצפינו במשל, סיפור ואגדה. סרטן מבין אינטואיטיבית את הקשר שבין הסמל למסר, בין המשל לפשרו. מה שיתקבל במקום אחר כהגזמה או פנטסיה – יהפוך בסביבת סרטן עשירת הדימיון ליצירה שובת לב בתוכה נחבאות הנחייה והבנה. כשיופיטר בסרטן ניתנת לו ההזדמנות להוציא מעצמו את מיטב החוכמה הנצחית שבו בצורה משוחררת, אופטימית וציורית, הנספגת בטבעיות וללא מאמץ.


ועוד יש בנעלות הזו אמירה חזקה לגבי הקשר שבין אמונה לבין דוֹגְמָה. הנעלות של יופיטר במקום הנמצא בתהליכי התהוות מתמדת, יכול לרמז על כך שאמונה איננה דוֹגמה אלא אף היא נמצאת בתהליכים בלתי פוסקים של התהוות. כי באמונה יש רגש והשתנוּת, צער ותמימות, כאב וגילוי והיא נענית לקצב הטבעי של היחיד, שזה עניינם של סרטן ובית 4.


ואפשר מאד ומי מכם יראה פה מסר נוסף או שונה. בכל מקרה, תמיד יש משהו רוחני, יפה וחכם להבין מכל נעלות שהיא, ונכון לחפש את אותו המסר.


יופיטר מכובד בקשת, דגים וסרטן. מכאן שיופיטר במפלה בתאומים, בתולה וגדי.


גדי, תאומים ובתולה – שלושתם כאחד מחוייבים לעובדות, מלאים בהתניות והשגות. חושבים, בודקים ושופטים כל דבר לפני ולפנים. שלושתם ריאליים, שבויים במראה המציאות ואינם פתוחים לקבל את המסר הזה של יופיטר, האומר שהאדם טוב ותם הוא מיסודו, כי העולם נברא בחסד וכל יופיו בעצם קיומו.


בְּתוּלָה קשור בפרטים, מאבד את התמונה הרחבה, לא מרוצה מהדברים כפי שהם. מחפש מה דורש תיקון. דרכו אל הרוחני רצופה הקפדה, התנזרות, מידות טובות וחתירה לשלמות. עבודתה של בתולה היא אמנם עבודת קודש, אך החופשיות וההתלהבות של יופיטר אינן יכולות להתבטא בה.


גם תְּאוֹמִים נשען על פרטים, ממָדר דברים, מגדיר וקובע, וגישתו מדעית, מתוחכמת, מחושבת, עניינית. מחוייבת להישרדות ומחוייבת למרחב ולרגע העכשוויים. יופיטר על הגודל שלו, אמיתותיו הנצחיות והאופטימיות החובקת-כל שלו נאבק בסביבה שׂכלית, דייקנית ופרטנית זו של תאומים ובתולה. האמת הרחבה והאינטואיטיבית שלו מתעוותת ומתפרקת שם.


ואילו סביבת גְּדִי היא פסימית, מאופקת, מתוכננת, שולטת בתשוקה. סביבה מכוונת מטרה, צרה ומתוֹחֶמת, מרוסנת ולא סלחנית, וגם כאן צר המקום עבור יופיטר.


אנשים עם יופיטר בתאומים, בתולה או גדי עלולים להיות טיפוסים מאַלתרים, מזלזלים בחובות וחוקים ועושים כטוב בעיניהם. אינם מאמינים בשום דבר ומלאֵי ביקורת על הכל ועל כולם. לחילופין יוכלו להיות בעלי השקפת עולם מדוייקת המעוגנת בלימוד רציני, מִשנה סדורה ומנוסחת היטב, ערכים בהירים וגישה אופטימית וחכמה למציאות. בתאומים יהיו בעלי חשיבה הוליסטית ויידעו לשלב בין סתירות וניגודים, בבתולה יאמינו בשירות ועשיית טוב לבריות, ובגדי יהיו הגונים ובעלי מוסר גבוה, מחוברים בטבעיות לחוקים הנכונים.


וכמו שהמפלה לא מפריעה לאדם, גם הנעלות אינה מבטיחה דבר. אנשים עם יופיטר בסרטן הם אופטימיים, טובי לב ועשירי דימיון, אך לא אחת חסרי ביטחון, חסרי שורשים, נרתעים מכל מאמץ וגדלים ללא גבולות.


(עפ"י השיחה "יופיטר נעלות ומפלה"' ספר שני הכוכבים עמודים 167-169)

225 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page