top of page
  • מגי אדם

מהם ליקויים ECLIPSES

ליקויים מצביעים על אירועים ותהליכים אינטנסיביים המתחילים באזור זמן הליקוי, ואין יודע לאן יגיעו ומה יהיו תוצאותיהם. מסבירים מגמות עולמיות, אירועי טבע, גורלם של יחידים ושל עמים. כשהם מופיעים במפת לידה יספרו על אנשים עוצמתיים ויוצאי דופן המשפיעים בצורה מכרעת על סביבותם. הליקויים מהווים ידע עתיק ובסיסי באסטרולוגיה. מעין צוהר להבנת כוחם של האלים. משמעות המילה Eclipse היא שחרור. חושפים את מה שהגיע זמנו להיחשף, להתפרץ, להתגלות. יוצרים עומס קשה מלהכיל, לחיוב או לשלילה, ומכריחים את האדם להתעמת, להתמודד, ללמוד, לגעת, לשתף עצמו באותו עניין בכל ישותו. מעלים דברים מן המסתור אל הגלוי.


ליקוי הוא מעין שער אנרגטי המאפשר לאנרגיה מסויימת לצאת מאיתנו – או לחדור אלינו.



בליקויים משתמשים לחיזוי אירועים עולמיים, כטרנזיט על מפה אישית, בניתוח מפת לידה, בניתוח מפת סולר ריטורן. חשובים גם במפות אירוע ושאלה. תקופת ליקויים, המתרחשת פעם בחצי שנה למשך כשבועיים (ליקוי חמה וליקוי ירח) ויוצרים תקופה אינטנסיבית עבור כולם - אדם, חיה וטבע. משך הזמן של הליקוי עצמו משתנה כל פעם – משנייה וחצי ועד שבע דקות וחצי.


ליקוי נוצר כאשר השמש, הירח וכדור הארץ מתיישרים על קו אחד.


ליקוי חמה: נוצר בעת מולד הירח (צמידות שמש ירח). הירח, הקרוב אלינו יותר, מסתיר לנו את השמש ולכן זהו ליקוי של השמש.



ליקוי ירח: נוצר כשהירח במילואו (מולות שמש-ירח). כאן אנחנו עצמנו מסתירים לירח את השמש, ולכן אינו יכול לקבל את אורה ומתרחש ליקוי ירח (ליקוי לבנה).






אורך הצל - עד איפה הליקוי משפיע על כדור הארץ. קובע את משך זמן הליקוי.




מהותם של הליקויים

מולות מדוייקת שמש-ירח (מולד ירח) או צמידות מדוייקת (ירח מלא) נוצרות אחת לחודש, כל חודש. אבל פעם בכמה חודשים מצטרפים גם הדרקונים אל תוך המולות או הצמידות ויוצרים את האקליפס, את הליקוי. ההצטרפות של הדרקונים למולד או המלאות של ירח-שמש משנה את כללי המשחק. מוסיפים לאירוע מהטעם של הלא נודע. ליקוי יוצר נקודת מגע משולשת בין כדור הארץ, השמש והירח. ומתוך המגע הזה משהו חדש מגיח לעולם.


אפשר לתאר זאת כך:

מידי חודש יש מגע זוגי בין שמש ירח (ירח מלא שהוא מולות בין שמש וירח)

מידי חודש יש איחוד מיני בין שמש וירח (מולד ירח, שהיא הצמידות בין שמש וירח)

ואילו פעם בחצי שנה - הולדה (ליקוי ירח או ליקוי חמה)


על מה מדברים הליקויים

ליקוי מחבר בין עבר (הזנב והירח) , הווה (הירח והשמש) , עתיד (השמש והראש).

גם ליקוי חמה וגם ליקוי ירח נוגעים בו-זמנית בעבר, בהווה ובעתיד. ברגע טעון אחד שלושתם מתאחדים ויוצרים נקודת עומס המחייבת התייחסות. משפיעה על העולם ומשפיעה על היחיד בהתאם למקום בו נופל הליקוי במפת הלידה שלו. אירוע המתרחש בסמוך לליקוי – שבועיים לפני נקודת הדיוק ושבועיים לאחריה – הוא האות לתחילתו של התהליך. כלומר, כל החודש סביב הליקוי יהיה משנה ומשפיע.


האסטרולוגים העתיקים ייחסו לליקויים אסונות וצרות, לפי אופי היסוד בו התרחשו. ליקוי במזלות אש דיבר על מלחמה ורצח ותוקפנות. במזלות אדמה - על מחסור, שממה, בצורת ורעידות אדמה. במזלות אויר על הוריקן וסערות ובמזלות מים על גשמי זעף, צונאמי וטביעה. לא סימפטי. אבל האמת היא שהליקויים, כמו שהם מביאים אירועים שליליים דרמטיים, ככה הם מביאים אירועים חיוביים דרמטיים. הכתרה, תפקיד, אהבה, חתונה, לידה, מעבר דירה, גילוי, זכייה. הליקויים יוצקים באדם מרץ ואומץ להשתנות, לצאת מדָלת אמות של המוכר.


כמו האלים, מטרת הליקוי היא להניע את תהליך ההתפתחות. כשאדם נקלע לאירוע קשה בחייו – אובדן, עקירה, פרידה, מחסור, בצורת, מחלה, מלחמה, אונס, המרת דת כפויה, גזל, מיסים וכל קושי – על כורחו הוא פונה אל כוחות גדולים ממנו, על כורחו הוא מפנה פניו השמיימה ובצר לו שואל איפה טעיתי, מדוע האלים כועסים. צרות מעוררות חשבון נפש. וכשהאדם עושה את החשבון נפש שלו, עליו נאמר "וישמע אלהים את זעקתם ויעבֵר מעליהם את רוע הגזירה". כלומר, ההתכוונות ושיתוף הפעולה הם החשובים, והם שיביאו את התוצאה הרצויה. הליקוי איננו בחירה, אבל ההתייחסות של האדם לליקוי כולה בחירה.


עניינם של הליקויים הוא למשוך החוצה משהו שהיה שרוי מתחת ולקדם את תוכנית העולם ואת תוכנית היחיד. דומים למעיין מים שהיה חבוי באדמה, ועתה פורץ ומרווה אותה, או למשהו דלוּח ומאד לא נעים הפורץ ממנה וחורך אותה. כך או כך היה זה משהו שהיה קיים שם והגיע שעתו לצאת. בשבילנו זה חדש, אבל למעשה היה קיים באפלה ויצא אל האור. יצא מן התת-מודע אל המודע.

איך מפרשים ליקוי

ליקוי מפרשים לפי שלושה דברים: המזל או ציר המזלות בו הוא מתרחש ;

התכנים הקשורים בשליט הליקוי ;

הבית/הבתים בו הוא נופל.


1. התכנים של המזל/מזלות בו מתרחש הליקוי קובעים את התחום. קשת או תאומים – מסעות, לימודים, אמונה, שינויי מקום. שור או עקרב – כסף, גוף, מיניות, טריטוריה. טלה או מאזניים – עימותים, יחסים, חוזים, דעות, מלחמות. סרטן או גדי משפחה, הורים, בית, קריירה, אחריות, בנייה. אריה ודלי – תפקידים, גילויים, הכתרה. בתולה דגים – עבודה, דת, בריאות, טיהור, התנזרות.


2. שליט הליקוי - The Lord of the Eclipse יהיה כוכב הצמוד לשמש עד 3 מעלות. באין כוכב כזה שליט הליקוי יהיה השליט הראשי של מזל השמש בו היא נמצאת בעת הליקוי. שליט הליקוי מוסיף את התכנים שלו עצמו לתחום החיים בו יתרחש הליקוי.


3. הבית או ציר הבתים בהם נופל הליקוי במפה האישית או מפת המדינה מוסיפים את המידע שלהם.


4. בפרשנות הכי חשובים מגעים של הליקוי עם הקרנות. אם הליקוי נוגע באופק האירוע יהיה קשור לאדם עצמו. לDC - זוגיות ומערכות יחסים. לIC לבית והמולדת. לMC - קריירה והיעדים. ושניהם קשורים גם להורים. כשהליקוי נופל על הכוכב – הכוכב שמקבל את הליקוי חייב להגיב, לפי אופיו. ליקוי על מרס מעורר את האדם להסתכן ולהילחם על האמת שלו. על סאטורן – לבנות, להתחייב. על השמש – הגשמת האדם. הצמידות של הליקוי לכוכב תקפה עד 5 מעלות. יותר מדוייק יותר עוצמתי.

113 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page