top of page
  • מגי אדם

סרטן בשילוב המזלות במפה אישית

כל מיזוג בין שני מזלות יוצר השפעה הדדית ביניהם. השילוב מדגיש תכונות מסויימות, מבטל אחרות, יוצר חדשות. אסטרולוגיה כולה היא אמנות השילוב הנכון. בפרק זה מובאת, מאד בקצרה, התוצאה האפשרית הנוצרת משילוב בין מזלות בתוך מפה אישית, כאשר הכוונה היא בעיקר לשילובים בין שמש-ירח-אופק. כל חיבור בין שני מזלות שולף ומדגיש תכונה מסויימת מכל אחד מהמזלות, תוך שהוא ממעיט או מדלל תכונה אחרת. התוצאה היא ביטוי שלישי ספציפי, צבע חדש המתקבל מן המיזוג, אותו ניתן לשלב שוב עם גורם נוסף. כאן שילבנו בין שניים או שלושה מזלות בלבד, אולם בעת ניתוח מפה אנחנו משלבים בין גורמים רבים ומנסים להבין את הרעיון המרכזי העולה מהמכלול. ככל שמתווספים למשוואה עוד גורמים הדברים נעשים ברורים וחדים יותר – בזכות החתימות הכפולות, ההדגשים והחיזוקים שהם יוצרים.


זה העיקר בעצם. לחפש את המשותף, לאו דווקא את המנוגד. לחפש מה כן עולה מהשילוב, לאו דווקא מה סותר. כלל זה נכון ובעצם לניתוח כולו – לחפש מה כן יש באדם, לא מה אין בו. מהם הכלים המשרתים אותו, מאילו חומרים הוא עשוי. לאחר מכן לנסות להבין מול מה הוא מתמודד. כשמבינים את האדם ניתן לשער כיצד יעמוד מול השיעורים, המאבקים והסיפורים אותם מגולל מכלול המפה. אותו אירוע, אותו סיפור, יכול להפוך לטרגדיה במפה אחת, דרמה במפה אחרת, הרפתקה במפה שלישית או שיעור התפתחותי במפה רביעית. שום כך הבנת האדם, כוח העמידות שלו והגישה הכללית שלו לעצמו ולחיים – אלה קודמים לכל ניתוח שהוא בהמשך. שילובים אלה הם ההתחלה, תורמים את שלהם להבנה זו.




טלה-סרטן: שילוב של תמימות וילדותיות, פחד והעזה, התלהבות ודעיכה. אדם אימפולסיבי, חם, שובה-לב בכנות שלו. פועל על דחפים, מצבי-רוח וחשק. יש קושי לדחות סיפוקים, הכל מיידי. מעורב, חיישני, מתרגש. גלוי לב. לעיתים מביך בישירות שלו. דימיון עשיר. העזה לא צפויה. תגובות מיידיות, המון חום.


שור-סרטן: טריטוריאלי. משפחתי, פטריוט, שמרן, שומר על הקיים ומאוּיים משינויים. לא אוהב הפתעות. אנשים עם זקוקים לביטחון, יציבות, נוחות. לעיתים אוספים ואוגרים, דואגים לעצמם ושלהם וחייבים לקבל כל מה שהם רוצים. יש קשר חזק לאוכל טוב, חווה, גידולים, עצי פרי, פרחים. מחוברים לאדמה. 'אצבעות ירוקות', מה שנוגעים בו משגשג ופורח. אנשים עם חוש ריח מפותח, זיכרון טוב. כשרונות שונים. אוהבים לצחוק, לשיר. מעניקים חום וביטחון, לילדים ובכלל. קצב אישי מיוחד. נאחזים, עקשנים. נאמנים ל'שלי'. 


תאומים-סרטן: נגיש, פתוח, עממי. מבין את הזולת, מעורב בסביבה, יודע הכל על כולם. מלא בחוכמת חיים ואינטליגנציה רגשית. אדם הזקוק לקשרים, מאד. זיכרון טוב, מעולה. קליטה מהירה, לומדים הכל ולא שוכחים דבר. כשרון לשפות, לתרגום וכתיבה. שילוב טוב למורים, אנשי ספר, היסטוריונים, כותבי ביוגרפיות, מספרי סיפורים. דימיון סיפורי וכשרון כתיבה. גישה טבעית לילדים ונוער. חקיינים טובים, מצחיקים, שנונים ובעלי תפיסה דקה. אסוציאטיבים. נוטים להחליף את שמם לפחות פעם אחת בחיים. מתקשים לשמור סוד.


סרטן-אריה: אָח חמה שהכל מתרכזים סביבה. אנשים איכפתיים, מעורבים. מארחים טובים. גישה פטרונית, אוהבים לעזור לקרובים. נותנים יחס ומצפים לקבל יחס. משפחתיים. מאד קשורים לילדים, מאד גאים בהם. לעיתים עסוקים ומרוכזים מדי בעצמם, נפגעים בקלות ומעצימים כל אירוע. מלודרמטים במקצת. זקוקים לסיפוק מיידי. צוחקים בקלות, צחוק מתרונן, מדבק. סוחפים. כשרון משחק בולט. טובים מאד על במה, יודעים לרַגש קהל. כשרון סיפור ומימיקה וכשרון לבישול ואוכל, מסעדות, מלונאות, אירוח. הכל אישי בשילוב הזה. עסוקים בעצמם. דימיון יצירתי.


סרטן-בתולה: יועצים חכמים, משלבים פרקטיות והיגיון עם חכמת לב ואיכפתיות. טוב לרפואה. מטפלים טבעיים. שׂכל טוב וחכמת חיים. עוזרים לכולם, בכל מצב. זיכרון טוב לפרטים. אך לעיתים נוטים להתלונן ולמצוא פגמים. שילוב המוּעד לבעיות קיבה, כאבי בטן ובעיות תזונה. אנשים עם יכולות מגוונות. כשרון צילום, פנטומימה, משחק וחיקוי, כתיבת שירה. היסטוריונים. כותבי ביוגרפיות. מספרי סיפורים. רגישים לעצמם ורגישים לזולתם.


סרטן-מאזניים: קשובים לאחרים, איכפתיים, נוטים לרַצות. מושפעים, רגישים. זקוקים לתשומת לב, זקוקים לאינטימיות וקשרים עמוקים, ובמיוחד בזוגיות. יודעים לאהוב. אנשים שאיכפת להם מכל דבר וכל אחד, מתערבים בחיי אחרים ורגישים לצדק ואי-צדק. תהיה שאלה לגבי הטעם – או שבאופן טבעי יהיה טעם טוב, או שיהיה טעם מוגזם, מופרז וקיטשי. ממלאים את הבית חפצים יפים ויש צורך חזק באוספים ומזכרות. מטפחים את הבית. קשורים לעָבר ולהיסטוריה, לספרות וסיפורים, ביוגרפיות, אָמנות והיסטוריה של האמנות. פטריוטים. קשורים בדרך כלשהי בפוליטיקה ומדינאות. לעיתים שילוב זה מצביע על קושי רב לדחות סיפוקים. תלוי במכלול כמובן, ובמיוחד באופק. מאזניים מדבר על מה שנחמד ומושך אותי וסרטן צריך הכל עכשיו. שניהם קרדינלים, ואפשר מאד שלאדם עם שילוב זה באישיותו יש שיעור משמעותי בדחיית סיפוקים.ונראה שיהיה צריך להתבגר דרך איפוק. לפתח שליטה עצמית. אנשים שהכל איכפת. שום דבר לא עובר על יד.  

סרטן-עקרב: פסיכולוגים טובים. זיכרון טוב אך סלקטיבי. שילוב המחובר לעָבר ולעָבר הרחוק, לארכיאולוגיה והיסטוריה. נתינה גדולה, במיוחד לקרובים ונבחרים. משיכה-דחייה חזקים. אנשים המעורבים במערכות יחסים עמוקות. מלאי רגש, נעלבים, לוקחים ללב, פחדי נטישה עמוקים. שומרים טינה. יש הרבה התקשרויות וניתוקים בחיים, והרבה פעמים קשר טעון עם המשפחה. שילוב היוצר קשר חזק לנסתר. מדיום טבעי. קולטים ניואנסים ותדרים, מבינים לכוונות הנסתרות. מזדהים עם רגשות אחרים. דימיון מפותח וחוש בלשי. מבקשים להציל את כולם. לוקחים הכל באופן אישי. מדי אישי. מבקשים להיטיב לכולם.


סרטן-קשת: טוּב-לב עולה על גדותיו. גילוי-לב מוגזם, לעיתים מביך. טיפוס תמים, ילדותי, גדל ממדים ומבולגן במראהו. אנשים שאי אפשר שלא לחבב אותם. כלשעצמם תהיה בהם חיבה רבה לבעלי-חיים, בעיקר כלבים גדולים, וכשרון לטפל ולאַלף. זקוקים לטבע סביבם, טיולים או מגורים בחיק הטבע. מצויינים עם ילדים וחיות. מתקשים לתכנן, פועלים על חשק ומצב-רוח. יודעים לצחוק, מלאי חיים ושופעי צ'יזבטים וסיפורים. דימיון שופע. יש קושי לדחות סיפוקים, באוכל או כל דבר אחר. מלאים בטוב וחסד לכל. סולחים בקלות. אופטימיסטים, חשיבה חיובית, אבל יכולים גם להתייאש מרה ולהתאכזב קשות מאדם או אירוע. מתקשים לקבל את הצד הקשה של החיים. אינטואיציה מעולה, חוש מדיומי. תמימות.


סרטן-גדי: אנשים שהם עמוד תווך בקהילה. פטריוטים, מכבדים מסורת, נותנים כבוד לחוק ולמבוגר. נאמנים להוריהם מתוך רגש חובה, ויהיו הורים מסורים בעצמם. משפחתיים ולוקחים אחריות על ילדיהם ועל הקהילה. מאמינים לבריות. ממושמעים, נאמנים, אך גם סגורים, דאגנים וחוששים. ביישנים בחברת זרים, פתוחים ומלאי עליצות בתוך המשפחה. זקוקים לבית, שייכות וגבולות ברורים. פורחים בתוך מסגרת ברורה. הכל פה קשור בביטחון. הצורך בביטחון הוא מניע חזק. מה שכן, בתוך הרצינות הכללית אשר בשילוב זה ייראה חוש הומור בריא, ובעיקר נכונות רבה לצחוק על עצמם. יודעים לצחוק. וגם לבכות.


סרטן-דלי: רגישים לאנרגיות. מאד נאמנים לחברים, לאידיאל, לקבוצה. הצורך הסרטני בשייכות וקירבה משולב בצורך הדלאי בקבוצה. אנשים היודעים לקחת רעיונות עתיקים ולהתאימם לימינו. קולטים דברים שאחרים אינם רואים, מפרשים דברים אחרת, לא ממש מבינים את המציאות הרגילה. הרבה דמיון יצירתי, חוש הומור מיוחד. הבנה טובה לילדים ולבעלי-חיים ואיכפתיות רבה כלפי מקופחים וחריגים. נוטים לצמחונות. חוש נבואי בולט. טוב לאסטרולוגיה.


סרטן-דגים: שילוב של תמימות, הזדהות ואיכפתיות. נכונים לעזור, לטפל, לתת. זיכרון סלקטיבי, זוכרים מעמדים ותמונות. הרבה אמונה והרבה מאד דימיון. אנשים מתוקים, אוהבים ואהובים. לעיתים תהיה תחושת קורבנות, רחמים עצמיים, תלותיות רבה ונטייה לבכי, פחדים שונים, חרדות ודאגות. רגישות יתר והתעסקות בעבר ובמה שהיה. יש קושי לשמור על הישגים. לעיתים אדם ביישן ונחבא בבית, או להיפך, מפורסם ומבקש פרסום. כשרון משחק פנומנלי, מימיקה טובה, כושר חיקוי. שילוב טוב לאנשי במה, אם מוצאים את הביטחון הדרוש. מכורים לקולנוע. מרפאים טובים ומבשלים טובים, מבקשים להאכיל את כולם. זקוקים למשפחה מגינה, זוגיות איתנה ושגרה מאוזנת על מנת לפרוח. אנשים פוריים, אוהבים ילדים. זקוקים להיות ליד מים. גמישות גופנית גדולה. יכולת מדיומית.


(לומדים אסטרולוגיה גלגל המזלות, מתוך פרק 12 שילובים, עמודים 286-315)

271 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page