top of page
  • מגי אדם

קשת בשילוב המזלות במפה אישית

כל מיזוג בין שני מזלות יוצר השפעה הדדית ביניהם. השילוב מדגיש תכונות מסויימות, מבטל אחרות, יוצר חדשות. אסטרולוגיה כולה היא אמנות השילוב הנכון. בפרק זה מובאת, מאד בקצרה, התוצאה האפשרית הנוצרת משילוב בין מזלות בתוך מפה אישית, כאשר הכוונה היא בעיקר לשילובים בין שמש-ירח-אופק. כל חיבור בין שני מזלות שולף ומדגיש תכונה מסויימת מכל אחד מהמזלות, תוך שהוא ממעיט או מדלל תכונה אחרת. התוצאה היא ביטוי שלישי ספציפי, צבע חדש המתקבל מן המיזוג, אותו ניתן לשלב שוב עם גורם נוסף. כאן שילבנו בין שניים או שלושה מזלות בלבד, אולם בעת ניתוח מפה אנחנו משלבים בין גורמים רבים ומנסים להבין את הרעיון המרכזי העולה מהמכלול. ככל שמתווספים למשוואה עוד גורמים הדברים נעשים ברורים וחדים יותר – בזכות החתימות הכפולות, ההדגשים והחיזוקים שהם יוצרים.


זה העיקר בעצם. לחפש את המשותף, לאו דווקא את המנוגד. לחפש מה כן עולה מהשילוב, לאו דווקא מה סותר. כלל זה נכון ובעצם לניתוח כולו – לחפש מה כן יש באדם, לא מה אין בו. מהם הכלים המשרתים אותו, מאילו חומרים הוא עשוי. לאחר מכן לנסות להבין מול מה הוא מתמודד. כשמבינים את האדם ניתן לשער כיצד יעמוד מול השיעורים, המאבקים והסיפורים אותם מגולל מכלול המפה. אותו אירוע, אותו סיפור, יכול להפוך לטרגדיה במפה אחת, דרמה במפה אחרת, הרפתקה במפה שלישית או שיעור התפתחותי במפה רביעית. שום כך הבנת האדם, כוח העמידות שלו והגישה הכללית שלו לעצמו ולחיים – אלה קודמים לכל ניתוח שהוא בהמשך. שילובים אלה הם ההתחלה, תורמים את שלהם להבנה זו.




טלה-קשת: עצמאות האופי. אמונה טבעית חזקה. צורך בחופש, חוויות, הרפתקאות, מסעות, אתגרי טבע. אדם מלא חיים, בלתי נשלט. עושה רק מה שהוא רוצה. גלוי וישיר, אין טקט. פעמיים אש, נמצא תמיד בחיפוש. שילוב טוב לספורט ולהיות בחוץ, בשטח. לעיתים בזבוז אנרגיה, הגזמה, רעש וחוסר כיוון, אלא אם כן יש די אדמה או פיקס במפה. למרות שאינו זהיר, זהו אדם עם חוש מיוחד להינצל ולהימלט מסכנות בדיוק בזמן, וכן להופיע בדיוק ברגע הנכון ולהציל אחרים. הרפתקן. חי את ההווה, חי את הרגע. שמח אך עלול גם להתאכזב קשות. מאד לוקח ללב כישלון והפסד, משום הציפיות הגבוהות.


שור-קשת: מחובר לטבע ולחי. זקוק למרחב, ירוק, שקט. אותנטי, לא מתוחכם. מה שרואים זה מה יש. חושים מפותחים ביותר. אדם שלא מסוגל לחיות בעיר – רעש, אנשים ואופנות מתחלפות מבלבלים ומפריעים את מנוחתו. מצטיין ביושר ואמת (אם לא, אזי חוסר היושר יהיה קיצוני). אם יגיע לעסקים, הולך בגדול. זקוק להרבה, מחובר לשפע והצלחה. טוב לספורט, בתנאי שאינו עצל מדי, וטוב גם בקליעה למטרה ואילוף חיות. אדם שמרגיש נוח בעור שלו ונוח בחיים שלו. אופטימיות מתונה, קצב נינוח. מתפתח לאט, יש זמן. יהיה או אדם הרוצה הרבה מאד ואינו מסתפק – או יודע להיות מאושר לגמרי במה שיש.


תאומים-קשת: אוטודידקט. שילוב של ידע, לימודים, הוראה. הוצאות ספרים. קשור בנסיעות, דרכים וגלגלים. המון תנועה. אדם שמכיר כל פינה בעולם. פילוסוף, רחב אופקים. מלא בידע רחב, אך לא תמיד מסודר. אדם עם קושי גדול מאד להתחייב לדבר. להתחייב לזוגיות, מקום מגורים, מקום עבודה או לימודים. פרי-לאנסר (אלא אם יש חיזוק מאדמה). הרבה מעברים, שינויים ותחלופה בחיים. אנשים המשתלבים היטב במקומות חדשים. מורים טובים, יודעים ללמד. קשורים בהפצה ובחילופי תרבויות, נוסעים וכותבים על מסעותיהם. חשוב עבורם לנהל יומנים מסודרים, לאצור את החוויות. אנשים שאוספים הרבה ידע, וטוב אם יארגנו אותו למען כולם. החופש בעצמותיהם.


סרטן-קשת: טוּב-לב עולה על גדותיו. גילוי-לב מוגזם, לעיתים מביך. טיפוס תמים, ילדותי, גדל ממדים ומבולגן במראהו. אנשים שאי אפשר שלא לחבב אותם. כלשעצמם תהיה בהם חיבה רבה לבעלי-חיים, בעיקר כלבים גדולים, וכשרון לטפל ולאַלף. זקוקים לטבע סביבם, טיולים או מגורים בחיק הטבע. מצויינים עם ילדים וחיות. מתקשים לתכנן, פועלים על חשק ומצב-רוח. יודעים לצחוק, מלאי חיים ושופעי צ'יזבטים וסיפורים. דימיון שופע. יש קושי לדחות סיפוקים, באוכל או כל דבר אחר. מלאים בטוב וחסד לכל. סולחים בקלות. אופטימיסטים, חשיבה חיובית, אבל יכולים גם להתייאש מרה ולהתאכזב קשות מאדם או אירוע. מתקשים לקבל את הצד הקשה של החיים. אינטואיציה מעולה, חוש מדיומי. תמימות.


אריה-קשת: איש חזון, הרבה כריזמה ושמחת חיים. לעיתים פילוסוף ומרשים בשיחה, נוטה להגזמה ו'שוֹ', הולך בגדול, הכל בגדול. אדם שמהמר, בחיים או בממש. הרבה מזל. זקוק לחוויה, ממצֶה כל רגע, יודע ליהנות. לעיתים מוותר לעצמו, מחפש את דרך ההתנגדות הקלה, או מלא תוכניות והבטחות שאינו יכול לקיים. אדם פתוח ואומר הכל ללא עכבות. לעיתים מחפש גדוּלה, לעיתים מחפש טבע ומסעות. בכל מקרה מצפה להרבה מהחיים. אדם שמתקשה עם מסגרות, זקוק לחופש. מחובר להצלחה, נדיבות לב, מנהיגות. כשמתייאש, מתייאש חזק. לוקח קשה כל אכזבה. אדם עם ציפיות גבוהות מהחיים, הצלחה גדולה. אינטואיציה טובה ויצירתיות רבה. אנשים שזוכים בדברים. הרבה הזדמנויות.


בתולה-קשת: מרפאים הוליסטיים, יודעים לעזור ללא מעורבות אישית. יועצים טובים. נוסעים בעולם וכותבים על חוויותיהם, מוציאים לאור, מורים לגיאוגרפיה, מודדים, מציירי מפות, חוקרי טבע או עוסקים במעקב אחר חיות בר. יש קשר לבעלי-חיים – או מגדלים ואוהבים, או שיש קשר מקצועי, או רגישות, רתיעה וחשש מחיות. אנשים הקשורים לצמחי מרפא. מתבודדים ומתרחקים מהקהילה. בקשרים זוגיים יהיו הפרשי גילאים או פער בולט בדת ותרבות וקושי גדול להתחייב. דוחים דברים. טובי-לב ועוזרים לזולת. אנשים שיודעים להתבונן. מקרינים שלווה פנימית, טוב-לב. רגישים לטקסים וסמלים.


מאזניים-קשת: המון אופציות. חושבים בגדול. מיסיונרים ובעלי גישה פילוסופית לחיים. וכחנים, דעתנים. בטוחים בצדקתם. מחפשי אמונה או מתנגדי אמונה. שוחרי צדק. קשורים בספרות והוצאה לאור, תרבות וחינוך, השכלה. מתעניינים בחברה ובתרבויות מגוונות ושונות. הרבה התלבטויות, הרבה אפשרויות פתוחות ויש קושי להחליט ולקחת כיוון. הולכים בגדול, מתחברים לעסקים, מגדלים פורחים באויר. כשרון בולט ליחסים בינלאומיים. לעיתים עצלות רבה, מחפשים נוחות ולא להתאמץ. מבחינת קשרים אישיים זהו שילוב מנוגד – מאזניים זקוק לקשר, קַשָּׁת זקוק לחופש, וצריך לראות איך זה מתבטא בחיים, מה עוד יש במפה, איך אדם פותר את הניגוד הזה בחייו. מאמינים באהבה ובגילוי-לב בקשרים שלהם. לספר הכל. האמון והפתיחות בקשר חשובים מאד.


עקרב-קשת: טיפוס אינדיאני, זאב בודד, מתרחק מהחברה. לא מקבל חוק וסמכות חיצונית, אך בעל משמעת עצמית חזקה. אדם שהוא מיתוס, ממציא תורות. רואה דברים אחרת. מחובר לקוסמוס. מבקש להציל, עוסק בנושאים של הצלה. לעיתים מצילים אחרים גם נגד רצונם. יש צורך בשינויים עמוקים בחיים, הגירה, החלפת דת וחיפוש פילוסופיה עמוקה שתנחה את החיים. אנשים של אמונה, נמשכים למסתורין, לטקסים ופולחנים. נמשכים למקומות נידחים, שבטים פראיים, טבע, הישרדות בשטח. רואים סמל וסמליות בכל דבר. פועלים על תחושות בטן, אינטואיציה חזקה מנחה את החיים.


קשת-גדי: מוסריות גבוהה. קשור בחוק, דת, אמת, יושר, הגינות. אנשים הצריכים לצאת מהאישי, לתת דין וחשבון לחברה, לכלל. לקחת אחריות, להבין את ההשלכות של מעשיי. לנהוג על פי חוק וצדק. שילוב הקשור במוסר ובחינוך. גם בידע רחב ופילוסופיה, אך בעיקר חינוך. ערכים גבוהים. הגנה על החי והטבע. לעיתים יתבטא בדעות מושרשות או דעות קדומות וחוסר טקט. לעיתים האדם חי את חייו במינימום מעורבות אישית. משקיע בהצלחה, קריירה, נסיעות עבודה, קידום רעיונות. זקוק לחופש האישי. יש סתירה בין צורך במחוייבות ומסגרת מול צורך בחופש ומסעות. לכן נסיעות עבודה משתלבות פה מצויין. אנשי דת, פילוסופים. מנהיגים רוחניים. מבינים חוקים. שומרי המוסר.


קשת-דלי: חופש וחרות. אדם שהתבל כולה היא החצר הפרטית שלו. זקוק למסעות, נמשך לרחוק, לזר ולשונה, לתרבויות עתיקות, עתידנות ומדע בידיוני. קשור באקולוגיה והגנה על הטבע. הגנה על בעלי-חיים ושמירת זכויותיהם. לגבי מיסטיקה – או שמחובר מאד ויהיו אינטואיציה וחוש נבואי, או מתנגד חריף, אתאיסט ושולל מכל וכל. אדם המחפש הרפתקאות וגיוון בחיים, הכל מעניין. אידיאלים גבוהים. שילוב טוב לידע והשכלה רחבה, לא מסודרת, לא מעשית. אוטודידקט. אדם ליברלי, נאור. לא הולך בתלם. לעיתים יחוש מעל החוק, לא מחוייב לאיש. מבקש אוטופיה, מבקש את האידיאל הנכון שייצור אוטופיה. לעיתים אומר דברים פשוט כדי לזעזע את השומעים. אידיאליסט. מתקן עולם.  

קשת-דגים: שילוב הקשור בפילוסופיה, נדודים, מסעות. אנשים המגיעים לפינות הכי רחוקות בעולם. מחוברים לטבעי, לראשוני. ג'ונגל, שבטים פראיים, תורות שאמאניות, דתות עתיקות, מיסטיקה. פסלים ענקיים. רגישים לסמלים, פולחנים, טקסים. פתוחים לעולם, גישה קוסמופוליטית. מהגרים נצחיים. מתקשים להתמקם, לשמור על יציבות או שגרה בחיים, במיוחד אם אין אדמה במפה. זקוקים לשבתאי חזק. עלולים להסתבך בגדול משום שמתקשים לתכנן ומשום שמאמינים באגדות, בניסים, באפשרויות הלא מוגבלות. שילוב שהכל בו גדול, ענק, ולעיתים האדם עצמו גדול. לעיתים תיראה עצלות בולטת, מבקשים חיים טובים ללא מאמץ. אדם עם אמונה חזקה מאד, משמיים שומרים עליו. לב טוב, טבעיות, פתיחות – ובכל זאת קשה להבינו ולרדת סוף דעתו, חי קצת בעולם אחר, מבלבל. הרצון האישי לא מוגדר. שילוב רוחני, פתוח לרצון הקוסמוס. אינטואיציה טובה. אנשים הנוטים להיעלם, מתאדים להם, ולפתע מופיעים. זקוקים לחופש, לסדר יום גמיש. חשיבות רבה למיקום יופיטר במפה.


(לומדים אסטרולוגיה גלגל המזלות, מתוך פרק 12 שילובים, עמודים 286-315)

144 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page